Szép, új natív világ

A BI Intelligence által közölt adatok szerint 2021-re az amerikai display költés háromnegyede natív lesz. Nem hangzik rosszul, lássuk a részleteket!

A Business Insider által közölt kutatási jelentésből az is kiderül, hogy már idén is a teljes display piac több mint felét, azaz 56 százalékot tesz ki a natív szelet a világ első számú reklámpiacán. A BI Intelligence a közösségi médiás natív megoldásokat, a natív típusú display megjelenéseket és a szponzorált tartalmat érti ide, amikor számokról és trendekről beszél.

Mint a kutatók kiemelik, ezek az arányok nem jelenthetnek túlzott meglepetést már csak azért sem, mert a közösségimédia-költések még mindig erőteljesen bővülnek, márpedig e felületeken szinten minden reklámozási lehetőség natívnak tekinthető. A másik fontos trend pedig a natív megoldások találkozása a programmatic technológiákkal, ami választ ad a hirdetők, az ügynökségek és médiatulajdonosok skálázhatósággal kapcsolatos elvárásaira.

Ha a BI Intelligence számításai bejönnek, a következő öt évben átlagosan 17 százalékkal bővül a natív költés az amerikai piacon, és 2021-re meghaladja a 36 milliárd dollárt. A növekedés egyik legfontosabb motorját a natív videoreklámok jelentik majd, elsődlegesen a közösségi médiában.

Natív költés, 2016-2021. BI Intelligence előrejelzés
Natív költés, 2016-2021. BI Intelligence előrejelzés

A kutatók szerint nem szűnik meg a social dominancia a natív szegmensben, azzal együtt sem, hogy a kiadók a saját felületeiken is egyre inkább támaszkodnak e megoldásokra. A Facebook, a Twitter, az Instagram vagy a Snapchat „natív alapállása” mellett a mobilplatformon való domináns építkezésük is hozzájárul ehhez.

Miközben natív területen a közösségi média a „hagyományos” játékosok közé tartozik, a szponzorált tartalom lesz a feltörekvő terület. A BI Intelligence ezt külön kezeli a natív displaytől, amiatt hogy az ilyen megoldások esetében a hirdetők és a médiatulajdonosok közvetlen kapcsolatban állnak, és együtt alkotják meg a tartalmat. Miközben a szponzorált tartalom nő a kutatócég szerint a legnagyobb ütemben a következő öt évben, az inventory szűkössége és a magas előállítási költségek jelenthetik a gátat.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!