Mennyire fontos a natív hirdetés a kiadók számára?

A FIPP és a Native Advertising Institute (NAI) készített közös kutatást magazinkiadók vezetőinek megkérdezésével. Arra voltak kíváncsiak, mennyire fontos bevételi forrás a natív e piaci szereplők számára, s ha fontos, hol van ennek a helye a szervezeten belül, mit várnak tőle üzleti szempontból. Ez egyébként az első alkalom, hogy elkészült ez a felmérés, ráadásul nem korlátozódik Amerikára, hanem 39 ország adatait summázza.

A kutatásból szemezgetünk alább. Aki pedig kíváncsi a részletekre, a NAI oldalán letöltheti.

  • A megkérdezett kiadók 90 százaléka számára fontos a natív reklám, és 72 százalék kifejezetten pozitívan viszonyul ehhez a területhez.
  • Egyelőre a válaszadóknak alig több mint fele kínál ténylegesen natív hirdetési lehetőségeket, de a többiek nagy része is gondolkodik benne a jövőre nézve.
  • A legtöbben (49%) a reklámbevételeik 10 százalékát szerzik e területről. A natív bevételeknek átlagosan 42 százaléka érkezik a printből.
  • Egészében a legtöbben növekvő natív bevételekre számítanak, ezen belül a print tartja a pozícióját.
  • A várakozások szerint 2018-ra a natív a teljes reklámbevétel harmadát teheti ki átlagosan.
  • A szerkesztőségi és a natív tartalmakat gyártó csapatok egyelőre nem válnak el. A natív megoldásokat a válaszadók 68 százalékánál a szerkesztőség szállítja.
  • Mindössze 31 százaléknak van saját natív stúdiója, 24 százaléknak pedig külön natív csapata.
  • A nagy többség a natív hirdetéseket a hagyományos termékekkel összecsomagolva értékesíti, így jellemzően nem rendelnek dedikált csapatot e területhez.
  • A két legnagyobb kihívás: 1. A hirdetők meggyőzése arról, hogy valódi történetekre törekedjenek, ne legyenek a natív tartalmaik erőltetettek. 2. A sales csapat megfelelő képzése.
  • A legnagyobb fenyegetésnek még mindig a szerkesztőségi és a hirdetési tartalom összemosódását látják a szakemberek, ami hitelesség- és közönségvesztést okozhat.
  • A leghatékonyabb formátumok pedig:

nai_fipp

Comments (1)

[…] kihívásokról és arról, hogy a kiadók milyen potenciált látnak benne. A kutatásról a blogon is beszámoltunk, most pedig a NAI oldaláról idézünk néhány […]

Comments are closed.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!