Magnus Hultman: Hogyan adtad oda a forgalmad 60 százalékát egy idegennek?

Magnus Hultman, a Strossle vezére szerint igazolhatunk CDO-t és CRO-t is, de amíg a közönségünk alakulásával nem foglalkozunk kiemelten, önmagunk számára tesszük nehézzé a dolgokat. Magnus írását alább közöljük:

A technológiában járatos, élenjáró, dinamikus médiatulajdonos vagy. Éppen most turbóztad fel a menedzsmentet egy CDO-val (Chief Data Officer) és egy CRO-val (Chief Revenue Officer), hogy jól boldogulj a digitális jövőben, amelyről az egész iparág beszél. Minden rendben, ugye?

Hát, lehetséges, hogy nem.

Lehetséges, hogy ideje megfontolni egy olyan pozíció létrehozását, amelynek a megléte kritikus lesz a jövőben. Lehetséges, hogy e szakember megléte nélkül hamarosan adat vagy egyenesen munka nélkül találod magad. Mondjuk ki, hogy ki ő: Chief Audience Officer.

Az elmúlt húsz évben a weboldalad direkt forgalma 100 százalékról 40 százalékra esett, és ha ez így van, akkor még a szerencsések közé tartozol (Parsely jelentés). Nem arról van szó, hogy forgalmat vesztettél (egyedi látogatókat, látogatásokat, oldalmegtekintéseket), hanem arról, hogy elveszítetted az ellenőrzést afelett, hogy hogyan érkeznek az oldaladra a látogatók, hogy aztán remek cikkeket, elemzéseket olvassanak, vagy megnézzenek egy szórakoztató videót. A felhasználó nem nálad gondolja ki, hogy mit tegyen, hanem más felületeken.

Az ok nagyon egyszerű: mások egyszerűen jobbak abban, hogy megtalálják, kiválogassák és megmutassák a tartalmad a közönség számára. A Google indexeli az oldaladat, azért, hogy az emberek rátaláljanak pontosan arra a cikkre, amelyet keresnek, és ez a cikk lehet a te oldaladon – vagy valaki másnál. A Twitter lehetővé teszi, hogy a felhasználó azonnal reagálhasson arra, amit írtál, és a kiválasztott tartalom máris megjelenik egy válogatott közönség számára. A Facebookon a látogatóid megoszthatják a tartalmaidat, és azok megjelenhetnek ajánlásként a hozzájuk hasonló felhasználóknak. Aztán ott van a Flipboard és a többi hírgyűjtő, amelyek kivonatolják, címkézik és megmutatják a tartalmad egy olyan platformon, ahol neked nincs szavad.

Elfogadható? Nem, mert a fentiek következményeként a szereped leszűkül a tartalomgyártásra, és már nincs lehetőséged a tartalom kontextusba helyezésére, kurálására vagy a vita moderálására. Gyengíted a márkaértékedet és azokat az erőfeszítéseket, amelyeket a tartalom előállítása érdekében tettél. De ha az elérés nem csökken és a bevétel is tartja a szintet, miért foglalkozzunk ezzel? Nos, ha nem foglalkozol ezzel a kérdéssel, a külső platformok algoritmusai fogják meghatározni, hogy ki olvas nálad és micsodát, azaz kiszolgáltatod maga e platformok jóindulatának és szándékainak. Ők pedig azokat a tartalmakat fogják előtérbe helyezni, amelyekkel a legtöbb pénzt keresik, és ezzel a ténnyel nem tudsz mit kezdeni.

Azért javaslom, hogy kezdj el Chief Audience Officert keresni, mert meg kell értened, hogyan változik, mozog a közönséged. El kell fogadnod, hogy fizetned kell azért, hogy közönséget szerezz. Igen, még az interneten sem ingyenes az elérés, és 20 évbe telt, hogy a disztribúció kezdett költségessé válni.

Jut eszembe, az álláshirdetésbe rakd bele, hogy az audience manager elsődlegesen dolgozzon azért, hogy a látogatók a te univerzumodban maradjanak. Azok a látogatók, akik más platformokon kötnek ki, kikerülnek a kiadói univerzumból. Ja, és ajánld az újdonsült munkatársad figyelmébe a Strossle Visitor Accelerator használatát. Nem fogja visszahozni a 100 százalékos direkt forgalmat, de a közönséget ott fogja tartani, ahol lennie kell: a site-odon.

Magnus Hultman, Strossle, CEO

 

Comments (1)

[…] Hultman, a Strossle vezérigazgatója legutóbb azt a kérdést járta körül, hogy hogyan adták el a médiatulajdonosok a forgalmuk 60 százalékát egy idegennek. Most folytatja a korábbi gondolatmenetet, írását alább […]

Comments are closed.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!