Kúszás vagy sprint? Avagy mi a különbség a tartalommarketing és a tartalom között?

Henric Smolak, a Strossle globális értékesítési igazgatója is előadást tart az Internet Hungary-n. Ennek apropóján közlünk tőle egy friss írást tartalommarketing témában.

Henric Smolak
Henric Smolak, a Strossle globális értékesítési igazgatója

Gyakori hiba, hogy rögtön a „tartalommarketing” kifejezést használjuk, ha egy márka elkezd tartalmakkal dolgozni. A tartalommarketing azonban sokkal többet jelent, mint pusztán a tartalmat.

2007-ben, amikor a Facebook elindította a Facebook-oldalakat, a márkák még nem teljesen értették, hogy milyen potenciállal bír az új lehetőség. Ezt követően azonban a Facebook óriási elérést kínált számukra, így a brandek elkezdtek Facebook-oldalakat indítani. Tették ezt gyakran anélkül, hogy tudták volna a Facebook-oldal pontos célját, azt, hogy milyen tartalommal töltsék meg, vagy hogyan mérjék a teljesítményét. Azok a vállalakozások váltak a győztesekké, amelyek korán megértették a terjesztés fontosságát, és aktívan építették az oldalaik elérését. Ugyanez a minta működik minden marketingtrend esetében, tehát a tartalommarketing alkalmazásakor is fontos a versenytársak előtt megértenünk a benne rejlő lehetőséget, és proaktívnak kell lennünk.

Szinte minden marketingigazgató megértette azt, hogy a tartalom kulcsfontosságú összetevő a digitális stratégián belül. Közelíthetjük a SEO, a közösségi aktivitások, a hírlevelek vagy más eszközök oldaláról is. Azonban még mindig túl sok az olyan marketinges, aki nem érti a különbséget a tartalom és a tartalommarketing között.

A tartalommarketing egy stratégiai marketingmegközelítés, amelynek célja, hogy értékes, releváns és konzisztens tartalmat gyártson és terjesszen annak érdekében, hogy egy jól meghatározott közönséget vonzzon be és tartson meg, valamint profitábilis fogyasztói viselkedést generáljon.

A kulcsszavak a következők: „bevonz” és „terjeszt”. A „bevonz” pontosan az ellenkezője annak, hogy megszakítunk valamit, vagy zavaró üzenetekkel bombázunk valakit, aki ezeket egyáltalán nem kérte. A „terjeszt” pedig annak az ellentéte, hogy egyszerűen csak megjelentetünk tartalmakat a saját csatornáinkon, és reméljük a legjobbakat. Ekkor csak tartalmunk van.

Tartalmat gyártani disztribúciós stratégia nélkül olyan, mint kinn hagyni egy szórólapot az irodánk előtt, és abban reménykedni, hogy a potenciális vásárlók majd arra járnak és összeszedik. Lehet, hogy óriási szerencsénk lesz, és valaki a célcsoportunkból tényleg arra jár, és a kezébe veszi a szórólapot. De ennél sokkal biztosabb és hatékonyabb megoldás, ha valakinek elmondjuk, milyen célcsoportot szeretnénk elérni, és fizetünk neki, hogy osztogassa a szórólapunkat.

A Strossle disztribúciós szolgáltatás, amely hatékony módot biztosít arra, hogy a tartalmainkat a megfelelő emberekhez juttassuk el. Az algoritmusok és a big data segítségével a Strossle megtalálja a megfelelő közönséget, a megfelelő kontextusban, több száz kiadó felületein. Fizetnünk csak akkor kell, ha a felhasználó elköteleződik a tartalmunkkal.

A gyártás és a terjesztés közötti megoszlás mindig is a 80/20 szabályt követte. A büdzsé 80 százalékát médiára költjük, a maradék 20 százalékot pedig a reklám legyártására. Amikor a márkák a figyelmüket áthelyezték a digitális marketingre, hirtelen azt hitték, hogy a terjesztés innentől fogva ingyen lesz. Felrakják a tartalmukat a YouTube-ra vagy a weboldalukra, az pedig virálissá válik, és ezzel a terjesztés el van intézve. Biztos, hogy néhány esetben ez működött is. Az esetek 99 százalékában azonban beigazolódott, hogy a világ legjobb tartalma is a fizetett terjesztés támogatására szorul.

Azt tanácsolom minden tartalommarketingért felelős szakembernek, hogy már akkor gondoljon a terjesztési kérdésekre, amikor nekikezd a tartalomgyártásnak. A 80/20 szabály még mindig működik. De nagyon át kell gondolnunk, hogy hol és hogyan terjesztjük a tartalmainkat. A különböző disztribúciós megoldások segítségével releváns és elkötelezett felhasználókat érhetünk el, akik időt szeretnének tölteni a márkánkkal, és idővel hűséges vásárlókká válhatnak.

Kúszhatunk-mászhatunk a céljaink felé, remélve, hogy a versenytársaink lassabbak nálunk. Vagy sprintelhetünk, ám ehhez biztosítanunk kell, hogy a közönségünk találkozzon a tartalmunkkal.

Henric Smolak, Strossle, globális értékesítési igazgató

Comments (1)

[…] Henric az előadás témájában megjelentetett egy hosszabb írást is, amelyet itt tettünk közzé. […]

Comments are closed.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!