A natív hirdetés legnagyobb kihívása: hogyan győzd meg a hirdetőt?

A FIPP és a Native Advertising Institute (NAI) a nyáron átfogó kutatást készített a natív hirdetés fejlődéséről, súlyáról a magazinkiadók bevételeiben, a legnagyobb kihívásokról és arról, hogy a kiadók milyen potenciált látnak benne. A kutatásról a blogon is beszámoltunk, most pedig a NAI oldaláról idézünk néhány véleményt.

A kutatásból az derült ki, hogy a kiadók a legnagyobb kihívásnak a hirdetők meggyőzését tartják arról, hogy valódi történetekre törekedjenek, és ne legyenek a natív tartalmaik erőltetettek. A NAI ezért e témáról kérdezett meg egy kiadói és egy médiaügynökségi szakembert.

Kolja Kleist, a Focus Online márkamenedzsmentért felelős vezetője szerint még mindig nehéz a hirdetőkkel megértetni, hogy hogyan érdemes natív hirdetésekkel kommunikálni, bár lassú változások már látszanak. A bizalom és a megértés növelése érdekében valósidejű hozzáférést adnak a márkáknak egy olyan dashboardhoz, amelyen keresztül követhetik a natív megjelenéseik teljesítményét. A másik eszköz, hogy forgalmi garanciákat vállalnak a natív hirdetésekre. Ha a hirdetővel nem lehet ebben a keretben együttműködni, nem győzhető meg, akkor vagy a forgalmi garanciáktól tekintenek el, vagy egyszerűen átminősítik a megjelenést klasszikus hirdetéssé, és ekkor más szabályok lépnek életbe.

Christina Sauer Jørgensen, a Vizeum natív hirdetési szakértője szintén úgy látja, hogy a hirdetőket még gyakran le kell beszélni a túlzottan termékszemléletű megközelítésekről. Bár azt is hozzáteszi, hogy vannak példák arra, amikor a termékközpontúbb, direktebb natív megjelenések is jól teljesítenek, de ekkor ismert, erős márkákról van szó. Kulcsfontosságúnak látja azt is, hogy ügynökségként már a projekt korai szakaszában összehozzák az ügyfelet és a szerkesztőségi csapatot, mert utóbbiak hitelesebben tudják képviselni, hogy mi az ami működik és mi az, ami nem.

Abban mindkét megkérdezett egyetértett, hogy nem igaz az, hogy vannak olyan márkák vagy termékek, amelyekhez nem illik a natív hirdetés. Olyan esetek természetesen vannak, amikor nehezebb jól működő natív megoldást találni. Az egyik kihívás törvényi, például a gyógyszeripari márkák kommunikációját a legtöbb piacon erős kötöttségek kísérik. A másik kihívás a termék/szolgáltatás jellegéből, hatóköréből, célcsoportjának méretéből ered: lehet, hogy annyira szűk vagy speciális kört érint a termék/szolgáltatás, hogy nehéz skálázható megoldást szállítani. Azonban ez nem jelenti azt, hogy automatikusan le kellene mondani a natív megjelenésekről.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!