Magnus Hultman, a Strossle vezérigazgatója legutóbb azt a kérdést járta körül, hogy hogyan adták el a médiatulajdonosok a forgalmuk 60 százalékát egy idegennek. Most folytatja a korábbi gondolatmenetet, írását alább közöljük:
Egy korábbi posztomban arról írtam, hogyan csökkent a forgalom a múltban, és hogyan folytatódik ez a tendencia a jelenben is. A kiadói partnerek közül nem kevesen aggódnak emiatt a trend miatt, és sokan felvették velünk a kapcsolatot azt kérdezve, hogy hogyan lehetne megállítani ezt a csökkenést. A mi munkánk legfontosabb része, hogy kiadókkal dolgozunk együtt, és boldogan segítünk, de lehetséges, hogy az a tanács, amelyet most fogok adni, ellentmondásosnak tűnhet. Olvass tovább, elmagyarázom.
Miközben a forgalom sok forrásból érkezik, ténylegesen két nagy hal van a tóban: a Google és a Facebook.
Ebben a témában pedig tippek és trükkök ezreit lehet olvasni, ám ezek tipikusan az alábbi kategóriákat érintik.
Kereső (Tipikus Google és SEO akadályok):
- Elégtelen domain authority
- Elégtelen page auhority
- Elégtelen tartalmi relevancia
- Nem megfelelően szervezett tartalom
- Nem professzionális tartalom
- Megélénkült verseny
- Nincs médiaköltés
- Lassú az oldal
- Magas a bounce rate
- Tartalmi duplikációk vannak
- A site migrálása során nem kezelték az url kérdéseket
- De hát ez nem egy büntetés!
- Hozzáértés hiánya
A Google folyamatosan változtat az algoritmusain, nem azért, hogy összezavarja a piacot, hanem azért, mert leköveti a web általános változásait (hosszú cikkek, videók, mobilra optimalizált oldalak terjedése, különböző funkcionalitások megjelenése stb.) A Google ezt nagyon jól csinálja, de lépést kell tartani vele ahhoz, hogy a létező forgalmunkat meg tudjuk tartani, vagy remélhetőleg növelni is tudjuk.
Ha ez a téma mélyebben érdekel, menj fel az AuthorityLabs oldalára, ők mélyebbre ásnak.
Közösségi média (az organikus elérés növelése):
A tartalomrobbanásnak a Facebookon drámai hatása volt az organikus elérésre. 2015 márciusában mindössze 2,6 százalékos volt, tehát minden posztot, amit kiteszel, kevesebb mint 3% fog ténylegesen látni.
- Találd meg a megfelelő tartalom mixet a látogatóid számára
- Ismerd meg a Facebook Insights működését
- Variáld a tartalomtípusokat a különböző közösségi csatornákon. Ami a Facebookon jól működik, nem biztos, hogy máshol is működni fog
- Mutasd meg a közönségednek, hogy figyelsz és reagálsz
- A re-posztolás számít, etetni kell a tartalmat
- Akkor posztolj, amikor nem nagy a zaj, például kora reggel
- Értsd meg, hogy mit csinálnak a tartalmi versenytársak és miért
- Szegmentáld a tartalmaidat különböző csoportokba, és vizsgáld meg, hogyan alakul az engagement
- Idővel változtass a hangnemeden
- Dolgozz keményen, hogy fontossá válj a közönséged számára
- Készíts content calendart arról, hogy mikor és mit fogsz posztolni
- A mennyiség számít, posztolj többet
- Tesztelj többféle tartalmat, és nézd meg, mi ragadja meg a közönségedet.
Ezeknek egy részét Neil Patel blogján találtam, de a Search Engine Journal is sok érdekes olvasnivalót kínál.
Most jön az a rész, ami furcsának tűnhet egy kissé. Az én tanácsom ugyanis az, hogy a Facebook és a Google forgalmad CSÖKKENTÉSÉRE kellene koncentrálnod.
Nyugalom, hallgass meg: Te tetted azzá a Google-t és a Facebookot, ami. Azzal, hogy átadod nekik a tartalmaidat, olyan pozícióba kerültek, hogy vissza kell vásárolnod tőlük az olvasókat. Ügyes! Ez a kapcsolat nem működik, és ha a rövidtávú megoldásért tovább mélyíted az elköteleződésed, hosszú távon biztosan nem lesz happy end.
A Strossle javaslata az, hogy kezdd el megosztani a tartalmaidat más kiadókkal, hogy csökkenjen a függés. Ha a userek figyelmét a saját felületeidhez közelebb tudod elnyerni és megtartani, az többféle üzleti modellnek és bevételi lehetőségnek nyit utat. Fókuszálj az alapkompetenciáidon alapuló fenntarthatóságra ahelyett, hogy megerősíted a kereső-social duopóliumot. Pontosan erről szól a Strossle Visitor Accelerator.
A kiadóknak lehet és kell együtt dolgozniuk más kiadókkal, hasonlóan ahhoz, ahogyan a hirdetők már együttműködnek más hirdetőkkel különböző vertikumokban. Emlékezz: együtt erősek vagyunk!
Magnus Hultman, Strossle, CEO