Magnus Hultman: Segítség, csökken az organikus forgalmam!

Magnus Hultman, a Strossle vezérigazgatója legutóbb azt a kérdést járta körül, hogy hogyan adták el a médiatulajdonosok a forgalmuk 60 százalékát egy idegennek. Most folytatja a korábbi gondolatmenetet, írását alább közöljük:

Egy korábbi posztomban arról írtam, hogyan csökkent a forgalom a múltban, és hogyan folytatódik ez a tendencia a jelenben is. A kiadói partnerek közül nem kevesen aggódnak emiatt a trend miatt, és sokan felvették velünk a kapcsolatot azt kérdezve, hogy hogyan lehetne megállítani ezt a csökkenést. A mi munkánk legfontosabb része, hogy kiadókkal dolgozunk együtt, és boldogan segítünk, de lehetséges, hogy az a tanács, amelyet most fogok adni, ellentmondásosnak tűnhet. Olvass tovább, elmagyarázom.

Miközben a forgalom sok forrásból érkezik, ténylegesen két nagy hal van a tóban: a Google és a Facebook.

parsely.png#asset:1306

Ebben a témában pedig tippek és trükkök ezreit lehet olvasni, ám ezek tipikusan az alábbi kategóriákat érintik.

Kereső (Tipikus Google és SEO akadályok):

  1. Elégtelen domain authority
  2. Elégtelen page auhority
  3. Elégtelen tartalmi relevancia
  4. Nem megfelelően szervezett tartalom
  5. Nem professzionális tartalom
  6. Megélénkült verseny
  7. Nincs médiaköltés
  8. Lassú az oldal
  9. Magas a bounce rate
  10. Tartalmi duplikációk vannak
  11. A site migrálása során nem kezelték az url kérdéseket
  12. De hát ez nem egy büntetés!
  13. Hozzáértés hiánya

A Google folyamatosan változtat az algoritmusain, nem azért, hogy összezavarja a piacot, hanem azért, mert leköveti a web általános változásait (hosszú cikkek, videók, mobilra optimalizált oldalak terjedése, különböző funkcionalitások megjelenése stb.) A Google ezt nagyon jól csinálja, de lépést kell tartani vele ahhoz, hogy a létező forgalmunkat meg tudjuk tartani, vagy remélhetőleg növelni is tudjuk.

Ha ez a téma mélyebben érdekel, menj fel az  AuthorityLabs oldalára, ők mélyebbre ásnak.

 

Közösségi média (az organikus elérés növelése):

A tartalomrobbanásnak a Facebookon drámai hatása volt az organikus elérésre. 2015 márciusában mindössze 2,6 százalékos volt, tehát minden posztot, amit kiteszel, kevesebb mint 3% fog ténylegesen látni.

  1. Találd meg a megfelelő tartalom mixet a látogatóid számára
  2. Ismerd meg a Facebook Insights működését
  3. Variáld a tartalomtípusokat a különböző közösségi csatornákon. Ami a Facebookon jól működik, nem biztos, hogy máshol is működni fog
  4. Mutasd meg a közönségednek, hogy figyelsz és reagálsz
  5. A re-posztolás számít, etetni kell a tartalmat
  6. Akkor posztolj, amikor nem nagy a zaj, például kora reggel
  7. Értsd meg, hogy mit csinálnak a tartalmi versenytársak és miért
  8. Szegmentáld a tartalmaidat különböző csoportokba, és vizsgáld meg, hogyan alakul az engagement
  9. Idővel változtass a hangnemeden
  10. Dolgozz keményen, hogy fontossá válj a közönséged számára
  11. Készíts content calendart arról, hogy mikor és mit fogsz posztolni
  12. A mennyiség számít, posztolj többet
  13. Tesztelj többféle tartalmat, és nézd meg, mi ragadja meg a közönségedet.

Ezeknek egy részét Neil Patel blogján találtam, de a Search Engine Journal is sok érdekes olvasnivalót kínál.

Most jön az a rész, ami furcsának tűnhet egy kissé. Az én tanácsom ugyanis az, hogy a Facebook és a Google forgalmad CSÖKKENTÉSÉRE kellene koncentrálnod.

Nyugalom, hallgass meg: Te tetted azzá a Google-t és a Facebookot, ami. Azzal, hogy átadod nekik a tartalmaidat, olyan pozícióba kerültek, hogy vissza kell vásárolnod tőlük az olvasókat. Ügyes! Ez a kapcsolat nem működik, és ha a rövidtávú megoldásért tovább mélyíted az elköteleződésed, hosszú távon biztosan nem lesz happy end.

A Strossle javaslata az, hogy kezdd el megosztani a tartalmaidat más kiadókkal, hogy csökkenjen a függés. Ha a userek figyelmét a saját felületeidhez közelebb tudod elnyerni és megtartani, az többféle üzleti modellnek és bevételi lehetőségnek nyit utat. Fókuszálj az alapkompetenciáidon alapuló fenntarthatóságra ahelyett, hogy megerősíted a kereső-social duopóliumot. Pontosan erről szól a Strossle Visitor Accelerator.

A kiadóknak lehet és kell együtt dolgozniuk más kiadókkal, hasonlóan ahhoz, ahogyan a hirdetők már együttműködnek más hirdetőkkel különböző vertikumokban. Emlékezz: együtt erősek vagyunk!

valen.png#asset:1311

Magnus Hultman, Strossle, CEO

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!