Natív jóslatok 2017-re

Elérkezett az év vége, és ezzel elérkezett a jövő évre vonatkozó jóslatok ideje is. A Native Advertising Institute 23 előrejelzést gyűjtött össze a natív hirdetésekre vonatkozóan, a blogon most ezek közül válogatunk a teljesség igénye nélkül.

Ha összességében egy konklúziót kellene megfogalmazni, ez a szerkesztők szerint az, hogy 2016-ban mindenki megérkezett a natív piacra, 2017 pedig már a skálázhatóságról, a kreativitásról és a transzparenciáról fog szólni. Azaz a piac érettebb szintre lép.

Néhány meglátás a megkérdezett 23 szakértőtől:

  • Sok kiadó hozott létre házon belüli ügynökséget/stúdiót a natív és a tartalommarketing termékek fejlesztésére, ám nem mindenkinek fog működni ez a modell. A konszolidáció nyomán egyre többen támaszkodnak mások által fejlesztett white-label megoldásokra. Akiknek viszont bejön a gyártás, fejlesztés, azok egyre profibbak lesznek e téren.
  • Három varázsszó egyben: ez a programmatic natív videó megindulásának éve lesz. Adjuk hozzá ehhez a social-t is.
  • Ha 2016 az az év volt, amikor a kiadók letették a voksukat a natív megoldásokra, akkor 2017 ugyanezt hozza a hirdetők számára. Efelé hat a reklámblokkolás, a hirdetési csalás, a hagyományos digitális megoldások hatékonyságának csökkenése is.
  • Újabb varázsszavak: a natív piacra is betör a live video, a 360 fokos videó és a VR.
  • Megjelenik a natív megoldások mögött a stratégiai gondolkodás. (Megfelelő KPI-ok, adathasználat, átgondoltabb eszköz- és platformhasználat stb.)
  • Mind a hirdetők, mind a médiatulajdonosok nagyobb hangsúlyt fektetnek a natív megoldások minőségének javítására.
  • Vége a maszatolásnak: a natív megoldások világos címkét kapnak, miszerint ezek hirdetések.

Az összeállításban megszólalt partnerünk, a Strossle CEO-ja is. Magnus Hultman szerint 2017-ben a natív hirdetések azokra a platformokra idomulnak, amelyeket a felhasználók a leginkább kedvelnek, használnak. Ez érinti a tartalmat és a formát egyaránt. A disztribúció megtervezése is fontos feladat, itt az automatizáció a kulcskérdés.

Ha részleteiben is érdekel, hogy mit mondott Magnus és a többi szakértő, le tudod tölteni a 2017-es natív jóslatokat.

 

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!