Hogyan ne szólítsuk meg a fiatal fogyasztókat natív hirdetésekkel?

A márkák számára kulcsfontosságú az Y és a Z generáció megnyerése, ám meglehetősen finnyás célcsoportokról beszélünk, így könnyű hibát véteni. A Native Advertising Institute összeszedett 13 tipikus hibát.

  1. Gyenge címadás. Ha nem fektetünk a címekre megfelelő hangsúlyt, a fiatal fogyasztók figyelmét nehéz megragadni. Ez viszont nem jelenti azt, hogy megengedett a kattintásvadász címadás.
  2. A közösségi feedek elhanyagolása. A fiatal közönségekhez a hírek legnagyobb részt a közösségi média felületek feedjein keresztül jutnak el.
  3. A tartalom hangneme nem illeszkedik a platformhoz. Fontos, hogy a használni kívánt tartalmi kontextust, azaz a kiválasztott natív csatornát alaposan elemezzük, mielőtt tartalmat gyártunk rá.
  4. Nem indul automatikusan a videotartalmunk. Pedig a fiatal célcsoport ezt preferálja, ráadásul nagyobb az esély a figyelmük megragadására.
  5. Kattintásvadászat. Senki sem szeretik, ha átvágják, a fiatal fogyasztók pedig különösen könnyen elfordulnak, ha egy márka nem játszik tisztán.
  6. Gyenge kivitelezésű és minőségű tartalom
  7. Hiteltelenség. Attól, hogy fiatalokhoz beszélünk, még mindig a márkánk hangján kell megszólalnunk.
  8. Kevés csatorna használata. Csak közösségi platformból van 5-6 olyan, amelyet érdemes lehet tesztelni, ha fiatal célcsoportokat akarunk elérni.
  9. A fogyasztói út túl késői pontján használunk natív hirdetéseket. Inkább az út elején lévők esetében lehet hatásos a natív használata, később könnyen lehet elpazarolt pénz az erre költött budget.
  10. Gyenge tartalmi környezet
  11. A fogyasztó hülyének nézése. Ez természetesen minden célcsoport esetében nagy hiba. Ami esetünkben fontos: nincsen olyan egységes célcsoport, hogy A Fiatalok. Kerüljük tehát az általánosítást.
  12. Társadalmi érzékenység hiánya. A fiatal célcsoportok zömének fontosak az olyan értékek, mint a nyitottság, a sokszínűség, az egyenlőség. Megismételjük: kerüljük a sztereotípiákat.
  13. A márkaértékek elhallgatása. A natív hirdetés nagyon alkalmas arra, hogy ne csak a termékünk jellemzőiről vagy az áráról beszéljünk, hanem azokról az értékekről is, amelyek a márka számára fontosak. Ha ezekről hallgatunk, akkor nem élünk a natív hirdetések adta lehetőségekkel, és arra sem vagyunk figyelemmel, hogy az Y és Z generációs fogyasztók többségükben érzékenyek az értékek kérdésére.

További részletek és hasznos linkek a NAI oldalán.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!