A márkák számára kulcsfontosságú az Y és a Z generáció megnyerése, ám meglehetősen finnyás célcsoportokról beszélünk, így könnyű hibát véteni. A Native Advertising Institute összeszedett 13 tipikus hibát.
- Gyenge címadás. Ha nem fektetünk a címekre megfelelő hangsúlyt, a fiatal fogyasztók figyelmét nehéz megragadni. Ez viszont nem jelenti azt, hogy megengedett a kattintásvadász címadás.
- A közösségi feedek elhanyagolása. A fiatal közönségekhez a hírek legnagyobb részt a közösségi média felületek feedjein keresztül jutnak el.
- A tartalom hangneme nem illeszkedik a platformhoz. Fontos, hogy a használni kívánt tartalmi kontextust, azaz a kiválasztott natív csatornát alaposan elemezzük, mielőtt tartalmat gyártunk rá.
- Nem indul automatikusan a videotartalmunk. Pedig a fiatal célcsoport ezt preferálja, ráadásul nagyobb az esély a figyelmük megragadására.
- Kattintásvadászat. Senki sem szeretik, ha átvágják, a fiatal fogyasztók pedig különösen könnyen elfordulnak, ha egy márka nem játszik tisztán.
- Gyenge kivitelezésű és minőségű tartalom
- Hiteltelenség. Attól, hogy fiatalokhoz beszélünk, még mindig a márkánk hangján kell megszólalnunk.
- Kevés csatorna használata. Csak közösségi platformból van 5-6 olyan, amelyet érdemes lehet tesztelni, ha fiatal célcsoportokat akarunk elérni.
- A fogyasztói út túl késői pontján használunk natív hirdetéseket. Inkább az út elején lévők esetében lehet hatásos a natív használata, később könnyen lehet elpazarolt pénz az erre költött budget.
- Gyenge tartalmi környezet
- A fogyasztó hülyének nézése. Ez természetesen minden célcsoport esetében nagy hiba. Ami esetünkben fontos: nincsen olyan egységes célcsoport, hogy A Fiatalok. Kerüljük tehát az általánosítást.
- Társadalmi érzékenység hiánya. A fiatal célcsoportok zömének fontosak az olyan értékek, mint a nyitottság, a sokszínűség, az egyenlőség. Megismételjük: kerüljük a sztereotípiákat.
- A márkaértékek elhallgatása. A natív hirdetés nagyon alkalmas arra, hogy ne csak a termékünk jellemzőiről vagy az áráról beszéljünk, hanem azokról az értékekről is, amelyek a márka számára fontosak. Ha ezekről hallgatunk, akkor nem élünk a natív hirdetések adta lehetőségekkel, és arra sem vagyunk figyelemmel, hogy az Y és Z generációs fogyasztók többségükben érzékenyek az értékek kérdésére.