Hogyan hozhatjuk ki a maximumot a Strossle widgetből?

11 országban 1600 kiadó választotta partnerének a Strossle-t azért, hogy növelje a látogatottságát, új látogatókat szerezzen és új bevételekhez jusson. A Strossle technológiája fejlett, és ha jól használják, értéket teremt a kiadók számára. De hogyan lehet a legtöbbet kihozni a partnerségből? Anna Holmquist, a Strossle svédországi ügyvezető igazgatója arról ír, hogyan lehet a Strossle widgetet a legjobban használni.

A STROSSLE WIDGET BEÉPÍTÉSE

Használjuk a Strossle-t minden oldalunkon

A Strossle technológiai szakértelme elsősorban arra irányul, hogy hogyan lehet a tartalmat elemezni és optimalizálni annak érdekében, hogy minél nagyobb forgalom érkezzen az oldalunkra. A hálózatunkban található oldalak tipikusan tartalom orientáltak, de a widgetet más típusú site-ok közönségének a növelésére is használni tudjuk (apróhirdetés, e-kereskedelem stb.). A böngésző alapú widgetek mellett más lehetőségek is rendelkezésre állnak: az appokban is el lehet helyezni ajánlót.

Érdemes a Strossle tanácsadóinak segítségét kérni, akik átvizsgálják a kiadói partnerek portfólióját, és javaslatot tesznek a widgetek beillesztésére vonatkozóan.

Site-unk minden oldalán helyezzük el a widgetet

A Strossle widgetet a legtöbbször közvetlenül a cikkek alatt helyezik el, egyszerűen azért, mert ez a legkézenfekvőbb hely a tartalmi ajánlók számára. A widget azonban hasznos lehet a főoldalon, a nem cikkeket tartalmazó aloldalakon, a kategória listaoldalakon vagy akár a 404 hibaüzeneti oldalon is.

Gondolkodjunk többféle elhelyezésben az egyes oldalakon

A Strossle widgeteket többféle pozícióban használhatjuk. A leggyakoribb elhelyezések:

  • A cikkek alatt
  • A footerben
  • A feedben
  • Az oldalsó sávban

Ezen kívül további lehetőségeink is vannak: a widgetet például dinamikus elemként is használhatjuk a footerben, amely akkor jelenik csak meg, amikor ennek értelme van. Ha üres helyek vannak az oldalunkon, akkor miért ne használhatnánk fel azokat a widget megjelenítésére?

Fontos, hogy minden platformunkra gondoljunk. Gondoskodjunk arról, hogy a widget desktopon, táblagépen és mobilon (web és app) is megjelenjen.

Ha partnereinknek eszükbe jutnak olyan elhelyezési lehetőségek, amelyekre nem gondoltunk, nyitottak vagyunk a javaslatokra.

Most, hogy a widgeteket beépítettük az oldalainkba, optimalizáljuk azokat!

A WIDGET OPTIMALIZÁLÁSA

A widget teljesítményét a CTR-rel mérhetjük a legkönnyebben. Bármi is a Strossle-lel való együttműködésünk célja egészében, az biztos, hogy minél magasabb a CTR, annál jobb. Az a feladatunk, hogy ezt elérjük a közös munka során.

Optimalizáljuk az elhelyezést
Nagyon nagy különbség lehet az egyes elhelyezések teljesítménye között. Vegyük például azt amikor a widget közvetlenül a cikk alatt van, vagy azt, amikor a cikk és a widget közé még egy hirdetést is beékelünk. A javaslatunk az, hogy a widget legyen minél közelebb a tartalomhoz.

Az ökölszabály egyszerű: minél feljebb van a widget az oldalon belül, annál jobban teljesít.

Az „in-view share” mutatóval értékelhetjük a widget elhelyezését. Ez azt mutatja meg, hogy a widget hányszor jelent meg az oldal látogatói számára, összevetve az összes oldalmegtekintéssel (bizonyos felhasználók soha nem scrolloznak le a cikk aljára).

Optimális méret

A Strossle widget bármekkora méretű lehet, erről kiadópartnerünk dönt. Tartalmazhat egyetlen cikket, vagy lehet sok tartalom az ajánlódobozban, amelyek között a végtelenségig scrollozhatunk. A tapasztalat azt mutatja, hogy  nagy mértékben (akár 100 százaléknál nagyobb arányban) nő a teljesítmény, ha két soros a widgetünk egy helyett.

Találjuk meg a legjobb dizájnt

Szerintünk az a legjobb dizájn az ajánlódoboz számára, amely a legjobban illeszkedik az oldal egészének a megjelenéséhez. Emellett viszont sokféle variáció lehetséges. Partnereink segítségére vagyunk az A/B tesztelésben.

Gondolnunk kell a különböző eszközökre, ezeken ugyanis más-más dizájn lehet a működőképes. A felhasználók másképp böngésznek és kattintanak desktopon és mobilon. Amikor partnereink a dizájn újratervezésében gondolkodnak, a Strossle dizájncsapata segítségükre tud lenni a widgetek megjelenésének optimalizálásában.

A tartalmi beállításokat igazítsuk a célokhoz

Partnereink a saját igényeiknek megfelelően finomhangolhatják a tartalomajánló algoritmust. Mielőtt erre kérnek minket, fontos annak az átgondolása, hogy mi a legfontosabb: az oldalletöltések maximalizálása, a bevétel vagy az új látogatók szerzése?

A bevételnövelés gyors eszköze a hirdetések számának növelése. A legtöbb kiadó 30% körüli hirdetésarányt alkalmaz, és nem javasolt az arány 40% fölé növelése, mert ez a CTR csökkenéséhez vezethet.

Amikor partnereink összehasonlítják a Strossle technológiáját a különböző alternatívákkal, mindig meg kell vizsgálni azt is, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek a tartalmaikkal. A tesztjeink azt mutatják, hogy a szerkesztett tartalmak mellett elhelyezett tartalomajánlókon keresztül érkező látogatók sokkal több időt töltenek a partnereink oldalain, mint azok, akik a közösségi médiából jönnek. Mivel minden általunk terelt usert a Strossle UTM forrással tagelünk, könnyen értékelhető a teljesítményünk. Partnereinktől minden visszajelzést szívesen veszünk!

A widgetek teljesítményéről minden kiadó az admin.strossle.com oldalon tud informálódni.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!