Esettanulmány: így növelte a bevételét a Zoznam a Strossle segítségével

A szlovák piacról hozott esettanulmányt Filip Kuna, a Strossle szlovákiai ügyvezető igazgatója, amely magyar partnereink számára is érdekes lehet. A Zoznam kiadó az automatizált, intelligens tartalomajánlások révén 48 százalékkal növelte az oldalon eltöltött időt, és a bevételei is emelkedtek ennek nyomán.

Az online kiadók tudják, hogy a felhasználók által az oldalaikon eltöltött idő kulcstényező üzleti szempontból. Minél tovább maradnak a felhasználók az oldalon, annál több tartalmat fogyasztanak, ami megnöveli annak a valószínűségét is, hogy tartalmat osztanak meg, és ezzel új usereket vonzanak a site-ra. Nő a márkahűség és a direkt forgalom. Mindez elvezet a hirdetési bevételek emelkedéséhez is.

Az tehát elsődleges kérdés, hogy az online média hogyan tudja a felhasználókat az oldalon tartani, ha lehet, minél hosszabb ideig. Ehhez érdekes, releváns tartalomra és magas szintű felhasználói élményre is szükség van. Ennek az elérésében a tartalom automatizálásához szükséges adatok fontos szerepet játszanak.

Bevételnövelés az új technológiával

A fentiek miatt döntött úgy a Zoznam, hogy kipróbálja a Strossle által biztosított új technológiát. A kiadó mindenekelőtt össze akarta hasonlítani a Strossle automatizált tartalomajánlóit és a szerkesztők manuálisan kiválasztott ajánlásait. A Strossle rendszere a korábban összegyűjtött adatok alapján kiválasztja az olvasó számára releváns tartalmat, és automatizáltan az ajánlódobozba tölti oly módon, hogy illeszkedjen az adott site stílusához.

A tesztelés a Topky.sk oldalon indult el 2016 márciusában. A site-on akkoriban csak kapcsolódó cikkek szerepeltek az egyes tartalmaknál. A Zoznam három KPI mentén értékelte a szerkesztői és az automatikus ajánlásokat:

  1. az oldalon eltöltött átlagos idő
  2. bounce rate
  3. egy látogatásra jutó oldalmegtekintések száma

A fentiek mellett azt is nézte a kiadó, hogy a kétféle ajánlási mód hogyan segíti a költségcsökkentést, a bevételnövelést és úgy általában a tartalomterjesztés optimalizálását.

Új technológia vs. hagyományos ajánlások

A Zoznam korábban évekig használta a saját fejlesztésű hagyományos tartalomajánló dobozt az egyes cikkekhez kapcsolódóan. A dobozt a cikkek jobb oldalán helyezték el, és amikor a user lefelé görgetett, a tartalomajánló is lefelé mozgott. Az ajánló tartalmát a szerkesztők kézileg választották ki a cikk-adatbázisból.

A Strossle dobozát ehelyett a cikkek alján helyezték el, két 300×300-as banner alatt. A doboz scrollozásra nem mozdul el, és ellentétben a hagyományos kapcsolódó cikkek dobozzal, tartalmaz képeket is. A Strossle ajánlója megjelenésében illeszkedik a site-hoz, azaz a betűméret és a betűtípus, a képek méretaránya mind azt sugallja az olvasóknak, hogy nem tér el az oldal többi részétől. A tartalom automatizmusok révén kerül a dobozba. A cikkek mellett reklámlinkek is szerepelnek a dobozban, amelyek extra bevételeket hoznak.


Az automatizált ajánlások jobb eredményeket hoztak

Az automatizált ajánlások már a teszt kezdetétől jobban teljesítettek, mint a szerkesztők által kiválasztott kapcsolódó cikkek. 2016 márciusában a kézileg válogatott ajánlások 3,12 százalékos CTR-t értek el, míg az automatizált ajánlások esetében 5,79 százalék volt az átkattintási arány. Ez 85 százalékos növekedést jelent. Mivel az automatizált ajánlások a cikkek végén jelentek meg, és felettük hirdetések voltak, betöltődéskor nem voltak láthatóak. Az in-view CTR-t szintén nézték a teszt során, ami 12,98% volt.

Az idő haladtával a Topsky látogatói egyre több tartalmat fogyasztottak, így az algoritmus egyre jobban kategorizálta a tartalmakat, és a CTR tovább nőtt. 2016 decemberében a manuális ajánlások esetében a CTR 2,59% volt, míg az automatizált ajánló 7,68 százalékos CTR-t ért el, ami 303 százalékos növekedést jelent. Az in-view CTR 19,91%-ra nőtt.

22%-kal több oldalletöltés/session

A Strossle automatizált ajánlásaival átlagosan 22 százalékkal nőtt az egy sessionre jutó oldalletöltések mennyisége, míg a látogatások átlagos hossza 48 százalékkal nőtt, miközben a bounce rate 34 százalékkal javult.

A minőségi javulás összességében 1 százalékos emelkedést hozott a display bevételben.

Az eredményeket látva a Zoznam úgy döntött, hogy a Strossle technológiáját a teljes portfólióján használni fogja, és szeptemberben új formátumot indítottak, amelyben ajánlások és natív hirdetések szerepelnek vegyesen.

A Strossle segít minket a növekedésben. A már létező tartalmat monetizáljuk, további költségek nélkül. A látogatóink több cikket olvasnak el, és tovább maradnak az oldalunkon. Az új bevételforrás már csak egy extra. Nagyon szeretem” – mondta Martin Mác, a Zoznam CEO-ja.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!