A #metoo sosem lett volna ekkora hatással a közösségi platformok nélkül

Partnerünk, a Strossle rendszeresen podcastet készít izgalmas témákról. Henric Smolak legutóbb Jonna Ekmannal, a KIT marketing managerével beszélgetett arról, hogy a vállalatoknak és a kiadóknak hogyan érdemes a közösségi platformokhoz, elsősorban a Facebookhoz viszonyulniuk. A podcast svéd nyelvű, ezért magát az adást nem, de a főbb gondolatokat közzé tesszük belőle.

A Facebook havi több mint 2 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik, ami szinte kihagyhatatlanná teszi őket a márkák és a kiadók disztribúciós stratégiájából. Sok szakember azonban bizonytalan a Facebook algoritmusaival és azzal kapcsolatban, hogy a közösségi platform hogyan jutalmazza a jó tartalmat. Pedig Jonna Ekman szerint a recept tényleg közhelyesen egyszerű: készíts jó minőségű és a célcsoportodnak releváns tartalmat.

“Mi úgy látjuk, hogy azonosak a céljaink a közösségi platformokkal, esetünkben a Facebookkal: a lehető legrelevánsabb tartalmat szeretnénk biztosítani a fogyasztóknak. Amíg így teszünk, mindig képesek leszünk olyan eléréshez jutni, amilyet a tartalom megérdemel”, mondja Jonna Ekman.

Ez azt jelenti, hogy bár fontos megérteni a Facebook algoritmusait, a disztribúciós taktika soha nem lesz képes olyan mértékű hatást gyakorolni, mint a jó tartalom. Ha egy tehetséges specialista képes a disztribúció révén megtízszerezni a hatást, a tartalom minősége a hatást ezerszerezi.

A közösségi platformokat sokat kritizálják azt állítva, hogy fenyegetést jelentenek a demokráciára, főleg azért, mert gyakran használják azokat álhírek terjesztésére. De közben azt se felejtsük el, hogy a közösségi platformok pozitív mozgalmaknak is erőt és elérést adnak. Nem valószínű, hogy például a #metoo ugyanolyan globális hatást ért volna el e platformok nélkül.

“Ez a globális platformok birtokában lévő demokratikus kincs: képesek világszerte összekötni az embereket, és mindenhol hallhatóvá tenni a leghalkabb hangot is. Ez akkora disztribúciós erő, hogy képes forradalmakat kirobbantani.”