Strossle: nem találkozik a tartalomgyártás és a tartalomfogyasztás

European Reader Index címmel közölt kutatást a Strossle. Partnerünk azt vizsgálta, hogy miről szólnak a hírek, és ehhez képest miről olvasnának a hírfogyasztók. Röviden így foglalhatnánk össze: túl sok a sportos téma, és túl kevés a családdal és szülőséggel foglalkozó tartalom.

2017-ben a Strossle 924 511 cikket elemzett az európai kiadók kínálatából. Arra voltak kíváncsiak, hogy vannak-e és ha igen, hol vannak különbségek a szerkesztők és az olvasók érdeklődésében. A kutatás a Strossle technológiai platformjára épít, amelyet jelenleg 1500 kiadó használ 11 európai országban. A 2017. március és szeptember között készült felmérés spektruma tehát rendkívül széles.

A Reader Index szerint a leginkább alulreprezentált témák között vannak a család és szülőség, a stílus és divat, az egészség és fitnesz, a művészet és szórakozás, illetve a hírek. Ha az olvasók preferenciáit vennék figyelembe, kb. kétszer ennyi cikket írhatnának a családi témákról. Ezzel párhuzamosan az oktatás, a vallás és spiritualitás, az üzlet, a sport és a vásárlás túlreprezentált témák a médiában. A sportnak például 2,5-szer akkora az aránya a szerkesztők kínálatában, mint az olvasók között.

„Sok olvasó panaszkodik arra, hogy túl sok a sport a lapokban. Persze az is lehet, hogy nőne a sport témájú cikkek iránti érdeklődés, ha a média többféle nézőpontot fedne le” – gondolja Rickard Lawson, a Strossle médiakapcsolati vezetője.

A Strossle szerint ez a következtetés más területeken is megállja a helyét. Az olyan újságok, amelyek nem foglalkoznak az olyan perspektívákkal, nézőpontokkal, mint a nem, az etnikum vagy a társadalmi helyzet, csökkenő közönséggel számolhatnak. Az, hogy egy téma alul vagy túl van reprezentálva, nem feltétlenül jelenti azt, hogy arról számszerűen több vagy kevesebb cikket kellene írni.

„Legalább ennyire fontos, hogy az újságírók, szerkesztőségek figyeljenek arra, hogy az egyes témákat hogyan fedik le, és szélesítsék a célcsoportjukat. Reméljük, hogy ez a kutatás építő beszélgetést indít az európai média tartalmi kínálatáról” – teszi hozzá Rickard Lawson.

Töltsd le a kutatási jelentést: Strossle_Report_Reader Index 2017

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!