2017-ben a Google megelőzte a Facebookot, és ezzel a legnagyobb hivatkozó forrás lett a kiadók számára. De mindegy is, hogy ki a legnagyobb, a kiadók mára tisztában vannak azzal, hogy milyen fenyegetést jelent a duopólium. Ezért egyre többen működnek együtt valamilyen formában.
A Strossle három olyan területet azonosított, ahol a kiadóknak érdemes együttműködniük a Google és a Facebook elleni küzdelemben.
Biztonságos környezet skálázhatóan
A hirdetők szeretnének reklámhelyeket vásárolni úgy, hogy a folyamat könnyű legyen, a megvásárolt környezet pedig legyen skálázható és biztonságos a márkamegjelenések számára. Hozzászoktak ehhez a kívánalomhoz a Google és a Facebook esetében, és most hasonló igényeik lehetnek más platformokon is. Az együttműködés által a kiadók magas minőségű környezetet tudnak kínálni, hasonló elérés mellett, mint amit a hirdetők a rivális platformcégektől megszoktak.
Forgalommegosztás
Akár szeretik, akár nem, a kiadók már eleve megosztják egymással a forgalmat. Egyszerűen a hatalmas mennyiségű forgalom miatt, ami a Google és a Facebook oldaláról érkezik. Az együttműködés által a kiadók a felhasználóikat magas minőségű környezetben tudják tartani, hosszabb időre.
Mélyebb adatmegosztás
A Facebook és a Google is arra az adathalomra építette az üzletét, ami az egyedi felhasználóktól gyűlt össze, miközben a kiadók inkább a szimpla közönségelérésre koncentráltak. A kiadók most hátrányba kerültek, de még mindig van lehetőség a lemaradás csökkentésére az insightok és az adatok megosztása által.
Ha szeretnél többet megtudni a platformok felemelkedéséről és arról, hogy mit tehet a média, nézd meg ezt az infografikát:
A poszt első alkalommal partnerünk, a Strossle blogján jelent meg.