A felhasználók leszavazták a zavaró reklámokat

Erről tanúskodik, hogy a reklámblokkolás töretlenül terjed.

A PageFair globális jelentése rámutat, hogy bár a reklámblokkolás eleinte desktopos jelenségnek számított, az online tartalomfogyasztás mobilra migrálása nem segít a helyzeten. A mobilon történő reklámblokkolás rohamosan terjed Ázsiában, Észak-Amerikában és Európában is. A reklámblokkolót használó felhasználók már nem kizárólag fiatal férfiak, a jelenség kiterjed mindkét nemre és az idősebb korosztályokra is.

A kutatás alapján a reklámblokkolás fő motivációi a biztonság és a zavaró reklámformátumok. Ezért egyre többen telepítenek a blokkolásra alkalmas szoftvereket, és nem valószínű, hogy ez a hajlandóság egyhamar csökkenne. A userek tehát azért blokkolják a reklámokat, mert el akarják kerülni a biztonságukat veszélyeztető, a magánszférájukba belemászó, a felhasználói élményt elrontó, a netezést lelassító és a sávszélességet faló hirdetéseket.

Ahogyan a PageFair kutatásban írják, ha a weboldalak a rövidtávú profit mellett döntenek a fenntartható működéssel szemben, marad a rossz szemléletű reklámozás, az emberek pedig egyre többen döntenek a blokkolás mellett. Visszaállítható az egészséges kapcsolat a kiadók és az olvasók között, de ehhez hosszútávon kell gondolkodni, és olyan hirdetési formátumokat kell használni, amelyek nem zavarják a felhasználókat és nem veszélyeztetik az adataik biztonságát sem.

Érdemes a PageFair jelentéséből kiemelni néhány adatot. 2016 decemberében a reklámokat blokkoló eszközök száma elérte globálisan a 615 milliót, ami 142 millióval több, mint egy évvel korábban volt. A mobil adblock használat 380 milliós volt, 108 millióval több, mint egy évvel korábban. A desktop pedig 236 millió, ami +34 milliót jelent.

A magyar adatok szerint l4% a blokkolók aránya, ami az oldalletöltések 11%-át érinti. És bár ez kisebb arány, mint sok más országban, de az idézett interjúból kiderül, hogy már éppen elég nagy számok ezek ahhoz, hogy a kiadóknak aggódniuk kelljen.

A válasz nem lehet kizárólag technológiai, ez minden kutatásból kiderül most már. Nem elég kicselezni a reklámblokkoló szoftvereket. A kiadóknak figyelembe kell venniük a fogyasztók aggodalmait, amelyeket a PageFair is felsorolt.

A natív hirdetések terjedését éppen azok a trendek gyorsítják, amelyekről az idézett kutatásban is írnak. A hirdetők és partnereik igyekeznek olyan formátumokat találni, amelyek nem zavaróak, illenek a médiafogyasztásba, passzolnak az olvasó érdeklődéséhez.