A PQ Media 2015 óta vizsgálja a tartalommarketing piac trendjeit. Nemrég jelent meg a legújabb előrejelzés.
A jelentés szerint 2016-ban 14 százalékkal nőtt a globális tartalommarketing piac, és ezzel elérte a 28,1 milliárd dollárt. A 2017-2021 közötti időszakra vonatkozóan a PQ Media ugyanilyen mértékű átlagos éves növekedést vár.
Mind közül a legnagyobb piac az Egyesült Államok, ahol 2016-ban 12 milliárd dollárt kerestek a tartalommarketing szolgáltatók. A növekedési ütemet tekintve azonban az ország csak a 16., a leggyorsabban (22 százalék) Dél-Korea bővült.
A B2B szegmens a piac kicsivel több mint felét (52%) teszi ki, de a B2C szegmens nőtt gyorsabban tavaly (15%).
A print és digitális branded content a legjelentősebb eszköz 8,4 milliárd dollárral, ám a legnagyobb ütemű növekedést a márkázott mobiltartalmak és alkalmazások érték el 2016-ban 48 százalékkal.
Ahogyan a reklámpiac más területein, úgy a tartalommarketing terén is egyre fontosabbá válik a videó, különösen a live videó felértékelődése látható. A jelentés szerint most a ritkábban publikált, de hosszabb videók hatásosabbnak tűnnek, mint a napi frissítésű, rövid tartalmak.
Miközben az olyan újszerű platformok és eszközök, mint a Snapchat vagy az influencereket célzó kampányok egyre népszerűbbek, olyan hagyományosnak tekintett eszközök is nőni tudtak, mint az e-mail marketing és a hírlevelek.
A kutatás szerint a hirdetők egyre pontosabban tudják mérni a tartalommarketing hatását, de a mérés összességében még mindig kihívást jelent.