Hogyan növelhető a szerkesztőségi tartalom élettartama?

A posztban három tanácsot olvashatsz partnerünk, a Strossle részéről.

Néhány éve Mark W. Schaefer vezette be a „tartalomsokk” kifejezést. Ezzel arra utalt, hogy a tartalomgyártás sokkal gyorsabban nő, mint a tartalomfogyasztás. Ez azt jelenti, hogy most sokkal több tartalom érhető el, mint amennyit az emberek képesek lehetnek befogadni. Nézzük csak a Twittert: másodpercenként 9 000 tweet jelenik meg, és egy átlaos tweet élettartama nem több mint 18 perc.

Bár Schaefer leginkább a marketing célú tartalomgyártásra utalt, ugyanez a helyzet a szerkesztőségi tartalommal is. Bármilyen hatékonyan is segítenek a globális platformok, hogy a felhasználók személyreszabott feedekbe szűrhessék a tartalmaikat, nehezen hihető, hogy a teljesítmény további növelése élhető stratégia lenne a kiadók számára.

Ehelyett a kiadóknak azt kell megvizsgálniuk, hogyan tudják növelni a felhasználók elköteleződését és a tartalom élettartamát. Ez üzleti oldalról is logikus.

Három olyan lépést sorolunk fel, amelyekkel változást lehet elérni:

1. Készítsünk több hosszú életű tartalmat

Nem lehet a tartalom élettartamáról beszélni anélkül, hogy ne beszélnénk a tartalomfajtákról. A gyors hírek definíció szerint nem hosszú életűek. A hírek olyanok a média számára, mint az oxigén: szükség van rájuk ahhoz, hogy életben tartsák a tábortüzet, de másodpercek alatt elégnek. Ahhoz, hogy az emberek nálunk maradjanak és felmelegedjenek, lassan égő fára van szükség.

A hosszú élettartamú tartalom mögött általában az a gondolat húzódik meg, hogy olyan sztorikat kell kínálni, amelyeket a keresőmotorok könnyen megtalálnak, miközben aktuálisak tudnak maradni anélkül, hogy frissítenénk azokat. Az örökzöld tartalom segíthet forgalmat terelni, és értékes pozíciót biztosít a keresőmotorok találati listáiban hónapokig vagy akár évekig. És ahogyan második tanácsunkból is látható lesz, meglévő felhasználóink számára is újraéleszthetőek.

Példák a hosszú életű tartalomra:

  • „Hogyan csináljuk” cikkek
  • Történelmi sztorik
  • Terméktesztek, értékelések
  • Magyarázó cikkek

Példák a gyorsan elhasználódó tartalomra:

  • Hírek
  • Szezonális tartalmak
  • Statisztikák
  • Aktuális trendek

2. Használjunk kontextuális tartalomajánlásokat

Ha sok tartalmat gyártunk, annak az a következménye, hogy a hírek gyorsan kikerülnek szem elől. Ez azt is jelenti, hogy a direktben az oldalunkra érkező látogatóknak nehéz lesz megtalálniuk bármit, ami nem szuperfriss.

Intelligens tartalomajánló platformok használata révén meg tudjuk növelni a cikkeink élettartamát. Tegyük fel, hogy egy olyan cikket olvastunk, ami arról szól, hogy különböző ételek hogyan hatnak az egészségünkre. A gépi tanulás segítségével tudjuk, hogy azok az emberek, akik ilyesmiket olvasnak, valószínűleg szívesen olvasnak az edzésről is. Így aztán tudunk ajánlani egy olyan cikket is, hogy „Hogyan fog a biciklizás javítani a szexuális életeden?”, akkor is, ha ez a tartalom már fél évnél is régebbi. Ez a tartalom újraélesztése.

3. Osszuk meg a tartalmunkat okosan

Egy nagy sztrorit közöltünk, és megosztottuk a közösségi csatornákon. Ezt a tartalmat már rakhatjuk is a fiókba, és jöhet a következő, ugye? Nem! Ha ki akarjuk használni a közösségi médiában rejlő potenciált, sokkal aktívabb megosztási stratégiával kell rendelkeznünk.

Ezzel kapcsolatban két dolgot érdemes megjegyeznünk:

  • Szabjuk a tartalomposztjainkat a különböző megosztási platformokra. Az olvasóink egy része a social mediára szánt idejét a Facebookon tölti, mások pedig twittereznek vagy más platformokat használnak. A megosztás optimalizálásához meg kell értenünk, hogy az egyes platformok mire jók. A Facebook például rugalmasan engedi kombinálni a képet, a szöveget és a videót, a Twitter viszont rövidebb, élesebb ajánlókat igényel.
  • Időzítsünk be több megosztást az új tartalmak számára. A közösségi médiában megosztott tartalmak többségükben nagyon rövid életűek. A linkek néhány óra alatt megkapják annak a kattintásmennyiségnek a felét, amit valaha is kapnak. Egyszerű módszer a megosztott linkek jobb kihasználására, ha a következő napokban, hetekben újraposztoljuk azokat. A tartalom újraposztolásával új követőket nyerhetünk és nagyobb elköteleződést. Ha egy linket csak egyszer posztolunk, csak az emberek egy kisebb csoportja fogja látni, az algoritmusok működése miatt vagy azért, mert egy csomóan nincsenek épp online.

Fogadd meg ezt a három egyszerű tanácsot, és használd jobban a tartalmaidat!

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!