Hogyan készíts olyan tartalmat, amire nemcsak rákattintanak, hanem el is olvassák?

A jó tartalom nem elég, a formának is hívogatónak kell lennie.

Azon hirdetők közé tartozol, akiknek méltatlanul kevés olvasója van? Azért mondjuk, hogy méltatlanul, mert a tartalom igazán érdekes, és mindazokat a storytelling technikákat alkalmazod, amelyeket a marketing guruk tanácsolnak. A látogatók 95%-a ennek ellenére megérkezés után rögtön távozik is. Ez azt jelenti, hogy figyelned kell a tartalom formájára is.

 

Nehéz arra rávenni az embereket, hogy blogokat olvassanak. Ennek több oka van: az olvasás erőfeszítést igényel (összehasonlítva egy videó megnézésével), időnként dönteniük kell arról, hogy tovább görgessenek, vagy valami teljesen mást csináljanak. Sokszáz dolog verseng a figyelmükért.

Ha azt akarjuk, hogy végigolvassák a cikkeket, az olvasást olyan könnyűvé kell tenni, amennyire csak lehet. Egy Nielsen kutatás szerint az emberek 79%-a csak átfutja a weboldalakat, ami azt jelenti, hogy optimalizálnunk kell a tartalmunk formáját, és a legfontosabb információra kell irányítanunk a figyelmet ahelyett, hogy hagyjuk az olvasót random szavakat felkapni.

7 egyszerű formai tippet mutatunk annak érdekében, hogy az emberek végigolvassák a posztjainkat:

1. Nem túl széles, nem túl keskeny

Mostanában online egy hasábos megjelenést használunk, ami jól olvasható. De ez a formátum arra csábít, hogy túl széles szövegblokkokat használjunk. Főleg olyankor, amikor reszponzív dizájnt alkalmazunk, ami minden platformhoz illeszkedik.

Az ideális sorszélesség 66 karakter, beleszámolva a szóközöket, de 50 és 75 között bármi megfelel.

A túl hosszú sorok megnehezítik, hogy a szövegre figyeljünk, és nehéz a következő sorra ugorni. A túl keskeny sorok megtörik az olvasás ritmusát, mivel a szem túl sokszor ugrál oda-vissza.

Teendő: állítsunk be megfelelő sorszélességet a publikálásra használt rendszerünkben.

 

2. Kontraszt

A dizájnerek számára ez valódi tudomány. De tegyük egyszerűvé: a betűtípus és a háttér közötti kontrasztnak elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy az olvasást könnyűvé tegye 41 évnél idősebbek számára is. (A felnőtt látás 41 éves korban kezdődik).

Nincsen kőbe visett ideális kontraszt, mivel az olvashatóság a kontraszt, a betűtípus, a betűméret és egyebek kombinációján múlik, de a W3C szerint a 7:1 kontrasztarány a legjobb.

Teendő: kérjük meg a tech csapatunkat, hogy megfelelően állítsák be a háttér és a szöveg közötti kontrasztot, ha kicsit is úgy gondoljuk, hogy a tartalmaink nehezen olvashatóak.

3. Szövegtagolás

A szövegblokkoknak nem szabad túl hosszúnak, de túl rövidnek sem lenniük. A tartalom olvashatóbbá tételének legyegyszerűbb módja, ha a szöveget több bekezdésre tagoljuk. Emlékezzünk: a kevesebb több.

A bekezdések ne legyenek hosszabbak, mint három-négy mondat.

Egy bekezdésben csak egy gondolatot mutassunk be.

Teendő: nyomjuk meg gyakrabban az Entert.

4. Használjunk hatásos alcímeket

A jó alcímek nemcsak vonzzák az olvasókat, hanem marasztalják is őket.

Az online olvasástól sok dolog elvonja a figyelmet: linkek, amelyek feliratkozásra kérnek, hirdetések, értesítések, különféle marketingautomatizációs triggerek. Az alcímek segítik az olvasót, hogy a tartalomfogyasztásnál tudjon maradni, hasonlóan az útjelző táblákhoz vezetés közben.

A jó alcím:

  • Kiemeli, hogy miért érdemes elolvasni az utána következő bekezdéseket.
  • Informatív és izgalmas.
  • Arra irányítja az olvasó figyelmét, hogy hogyan tudja felhasználni az információt, amihez hozzá fog jutni.

Teendő: Olvasd el ezt az útmutatót arról, hogy hogyan írhatsz ellenállhatatlan alcímeket.

5. Mondjunk igent a felsorolásokra

A felsorolásokat könnyű átfutni, és jól megmutatják, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az elemek. Például egy számozott lista jól be tud mutatni egy több lépéses folyamatot anélkül, hogy hosszú szövegeket írnánk.

Fontos viszont, hogy ne használjuk túl sokszor ezt az eszközt, cikkenként ne legyen túl sok listánk, mert különben az emberek azt fogják gondolni, hogy

  • te
  • vagy
  • az Esőember.

Teendő: olvassuk át a blogposztunk, és nézzük meg, hogy vannak-e olyan részek, amelyeket felsorolással ki lehetne emelni, érthetőbbé lehetne tenni.

6. Emeljük ki a stratégiailag fontos szavakat

Ha kiemeljük a szövegben a kulcsszavakat, a türelmetlen olvasók is könnyebben megtalálják azt, amire szükségük van. Arra figyeljünk viszont, hogy ne használjuk túl a kiemeléseket (soha ne legyen több, mint a szöveg 10%-a), mert az csökkenti a hatását.

Példák a kiemelésre:

  • A félkövér úgy hat, mint a mágnes a nagyobb kontraszt miatt.
  • A dőlt betű finomabb, és általában egy mondaton belül jelzi a fontosságot.
  • Az aláhúzás hatásos kiemelés, de zavaróbb, mint a dőlt betű, és befolyásolhatja az olvasói élményt.
  • Meg lehet változtatni a betű vagy a háttér színét is, de vigyázzunk arra, hogy ne sérüljön a kontraszt.
  • A NAGYBETŰ különösen erős kiemelés, főleg egyetlen szó esetében. Arra viszont vigyázzunk, hogy az emberek ne gondolják azt, hogy kiabálunk.

Teendő: azonosítsuk és emeljük ki a kulcsszavainkat.

7. Vizualizáljunk

Teljesen mindegy, hogy mennyire jól írunk, a masszív szövegeket könnyebb befogadni, ha képekkel egészítjük ki azokat. A jó képek apró szüneteket biztosítanak az olvasók számára, segítik a bonyolult tartalmak befogadását, és segítenek a kívánt érzések előhívásában.

Teendő: Keressünk vagy hozzunk létre olyan vizuális elemeket, amelyek támogatják a tartalmunkat, és arra bíztatják az embereket, hogy elolvassák a képeket kísérő szövegeket.

 

A poszt elsőként partnerünk, a Strossle blogján jelent meg angol nyelven.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!