„A jó tartalommarketing nemcsak magával ragadja, de meg is tartja a vásárlókat”

Mai interjúnkban Jobbágy Edinát, a Notus Media ügynökség vezetőjét kérdeztük tapasztalatairól, közös eredményeinkről.

Jobbágy Edina

Mutatkozz be, kérlek. Mivel foglalkozol? Mi a szakterületed?

Jobbágy Edina vagyok, a Notus Media Kft. ügyvezető igazgatója. Cégünk egy full service marketingügynökség, mondhatjuk, hogy az online marketing specialistái vagyunk.

Milyen kihívásokkal néztetek szembe, ami miatt kiegészítettétek vagy lecseréltétek a hagyományos médiát vagy online megjelenéseket?

A mai világban mindenhol reklámokkal találkozik az ember, a különböző hirdetési formák eltérő előnyökkel rendelkeznek, így fontos volt megtalálnunk azt az ideális összeállítást, amely a hirdető elképzeléseihez leginkább igazodik. Például a display hirdetések esetében előny, hogy olcsók, de többször alacsony hatékonysággal rendelkeznek a megjelenések. Ugyanakkor a social kampányoknál például nagyon pontosan definiálhatunk célcsoportokat, azonban a konkrét termék iránti igényt nem tudjuk célozni. Ezért ezeket szükséges volt kiegészítenünk olyan megoldásokkal, amilyeneket a natív hirdetések nyújtanak, ezáltal segítik leküzdeni a „bannervakságot” is, hiszen az emberek az esetek jelentős részében szó szerint nem látják a szemük előtt lévő reklámot.

Szerinted mi az, amiben a tartalommarketing és ezen belül a natív hirdetések igazán hatásosan és hatékonyan tudják segíteni a hirdetők céljainak megvalósítását?

Véleményem szerint a natív reklám leginkább abban különbözik az oldalszéleken vagy az oldal tetején felbukkanó hirdetésektől, hogy magába az oldal tartalmába ágyazódik be, illeszkedik annak formai megjelenéséhez. Ezáltal kevésbé agresszív, a szemnek is kellemesebb a felugró ablakokkal, oldalt villogó hirdetésekkel szemben.

Szerinted mi az, ami egy jó és egy rossz tartalommarketing megoldást megkülönböztet egymástól? Azaz min múlik a siker a tapasztalataid alapján?

A siker fontos eleme, hogy mindenképpen hitelesnek, a hirdető arculatába és céljaiba illeszkedőnek kell lennie a hirdetésnek, a tartalom képileg és szövegében szinergiában legyen egymással, illetve megfelelően tájékoztasson. Ennek többféle megközelítése is lehet, akár érzelmekre ható vagy szórakoztató, a lényeg, hogy felkeltse a figyelmet, ezáltal elköteleződést váltson ki és építse az adott márkát/terméket. Tulajdonképpen elmondható tehát az, hogy a jó tartalommarketing nemcsak magával ragadja, de meg is tartja a vásárlókat. A megfelelően megtervezett hirdetések kialakíthatnak egy lojális közönséget, amely elismeri az adott cég szakmai tudását és kompetenciáját, így a későbbiekben is hűek lesznek a márkához.

Mit emelnél ki fő piaci előnyként, pozitívumként? Miért használod szívesen a natív hirdetéseket?

Mivel az adott oldal látogatói számára érdeklődést keltő anyagok között jelennek meg a szponzorált tartalmak, így könnyebben elérhetik a célközönséget. Sok esetben, mivel bíznak az oldalban és annak hozzáértésében, valószínűleg szívesebben kattintanak rá a hirdetésre és ez a nagy előnye a másféle reklámokkal szemben. Az oldalt megjelenő, vagy felugró reklámok ezt nem érik el.

Mi a legnagyobb tévhit, amit szerinted a piacon fontos lenne eloszlatni a tartalommarketinggel – vagy ezen belül a natív hirdetéssel – kapcsolatban?

Úgy gondolom, hogy az egyik legnagyobb tévhit a piacon a natív hirdetésekkel kapcsolatban, hogy megölik a display hirdetéseket. Ezzel szemben inkább az vehető észre, hogy a korábbi és az új dolgok jól tudnak működni egymás mellett, mindegyik megtalálja a maga helyét. A natív hirdetések egyáltalán nem ölik meg a bannereket. A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a natív tartalmak közelében elhelyezett bannerek új életre kelnek, az ilyen tartalmak drasztikusan megnövelik a környezetükben elhelyezett bannerek teljesítményét.

Van-e kedvenc natív kampányod? Mi az, ami megragadott benne?

Az egyik kedvenc natív kampányom meglepő módon nem online, sőt a legtöbben nem is mondanák meg róla, hogy ez egy natív hirdetés. A 2014-es Oscar gálán a nyertesek és több hollywoodi híresség által készített selfie teljesen természetesnek tűnik, illeszkedett az eseménybe, azonban a Samsung részéről egy jól megtervezett marketingkampány része volt, amelynek eredményeként a Samsung telefonjának használatával készítették a képet. Ami megragadott ebben a kampányban, az volt, hogy rendkívül jól választották meg a készülék hirdetésének a platformját. Hiszen az Oscar egy olyan esemény, amellyel az ember akarva-akaratlanul találkozik, akár követi a filmek világát, akár nem. A kép természetesen bejárta a világsajtót, így nagy közönséget ért el. Az azonban tény, hogy a hirdetésre hatalmas összeget fordított a Samsung még a kiemelkedő bevételei fényében is.

Hogyan értékeled az eddigi közös kampányokat? Mi volt az eddigi kedvenc közös munkád velünk?

A közös kampányok minden alkalommal remekül sikerültek, a CT számok és a konverziók tekintetében is elégedettek lehettünk. A közös kampányok gördülékenyek, nagyfokú rugalmasságot és odafigyelést tapasztaltunk. A kedvenc közös munkám az Austrotherm Kft. 2019 őszi natív kampánya volt, amely egészen kiemelkedő konverziós számokat produkált.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!