Miért kell a kontextust komolyan venni?

Mert ettől is függ, hogy egy hirdetést mennyire vesznek észre a fogyasztók, írja egy kutató az Admapben.

Mike Follett, a Lumen Research kutatója úgy gondolja, hogy egy hirdetés sikerében nagyon fontos szerepet játszik a kontextus, mégis gyakran alulbecslik a hatását. A WARC beszámolója szerint Follett amellett érvel, hogy azok a hirdetők és kiadók, amelyek elhanyagolják a kontextust és azt a hatást, amit a fogyasztói figyelemre és a sales-re gyakorol, nagy árat fizetnek a hibáért.

A Lumen Research eye-tracking technologiát használt, hogy megvizsgálja, mennyire látják a fogyasztók a digitális hirdetéseket. Eszerint a kutatásban szereplő hirdetéseknek csak 18%-a felel meg az általános viewability sztenderdeknek, ami annyit tesz, hogy ötből négy reklámra semmi figyelem nem jut.

Azt is vizsgálták, hogy a látható hirdetéseket hogyan kezelik a fogyasztók különböző weboldakon. Azt találták, hogy a The Times oldalán, amely a vizsgált nagy weboldalak közül a legjobban teljesített, tízszer akkora valószínűséggel vették észre a látható hirdetéseket, mint a Gumtree nevű oldalon, amely egyike volt a legrosszabbul szereplő felületeknek.

A WARC kiemeli, hogy több tényező összhatásáról van szó: a hirdetések méretéről és formátumáról, az oldalakon eltöltött időről, az olvasók elkötelezettségéről, az oldalak designjáról és a felhasználói élményről.

A kontextus nemcsak abban játszik szerepet, hogy az olvasók észrevesznek-e egy hirdetést, hanem az értékesítésre is hatással van. Azok a hirdetések, amelyek a legnagyobb valószínűséggel kapnak figyelmet, nagyobb valószínűséggel hoznak sales konverziót is.

A kontextussal foglalkozniuk kell a hirdetőknek, hiszen nem mindegy, hogy hova helyezik el a reklámjaikat. Ha foglalkoznak a kontextussal, a költés emelése nélkül juthatnak nagyobb figyelemhez. A kiadóknak szintén nem szabad elhanyagolniuk a kontextus kérdését, mert így tudják igazolni a prémium árazást és elkerülni a commodity-vé válást.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!