Hogyan legyél hírértékű?

Hogyan tehetünk izgalmassá egy márkatartalmat a hírek jellemzőire építve?

Erről már Johan Kristiansson, az Ericsson digitális marketing igazgatója is beszélt korábban, aki szerint a jó tartalom egyik fontos jellemzője, hogy hírértékű. A kérdés, amit feltesz magának: mit írna egy újságíró erről a történetről?

Partnerünk, a Strossle most ehhez kapcsolódva összeszedte a hírek hét olyan jellemzőjét, ami minden tartalomgyártó számára érdekes.

Newsworthy

Mit jelent az, hogy valami hírértékű? A definíció így szól: elég érdekes ahhoz a közönség számára, hogy közöljék. Könnyen láthatjuk, hogy ha az ember egy vállalatnál dolgozik, nem mindig fogja tudni megítélni, hogy egy történet elég érdekes-e, mert magával húzzák a napi sikerek és a hosszabb távú vízió és misszió. Belülről látjuk a dolgokat, és könnyen gondolhatjuk azt, hogy az emberek nagyon szeretnének például a vállalatunk ügyfélszolgálati újításairól olvasni. Bocsánat, de az ügyfélszolgálat nem túl izgalmas az emberek számára, ők egyszerűen annyit várnak tőle, hogy működjön.

Hét kritérium, amelyek figyelembevétele segíthet a hírértékű történetek megalkotásában:

Közelség

Földrajzilag minél közelebb történnek a dolgok a közönségünkhöz, annál érdekesebbek lesznek. A globalizáció itt van, és a vállalatunk lehet multinacionális, de jó, ha helyi elemeket és példákat is rakunk a történeteinkbe.

Időbeliség

Azok az események, amelyek most zajlanak – vagy talán tegnap – relevánsabbak, mint valami, ami egy hete történt. Főleg napjaink intenzív híráradatában. Ezt a tényt kétféleképpen használhatjuk: a. olyan történeteket közöljünk, amelyek aktuális eseményekre reagálnak b. készítsünk elő időzített történeteket, amelyeket azonnal közölni lehet, amikor aktuálisak.

Emberi érdeklődés

A történetünk képes érzelmeket kelteni? Megnevetteti az embereket, vagy együttérzést kelt bennük? Akkor jók az esélyeink arra, hogy a tartalmunkat el fogják olvasni, és meg fogják osztani. Az ilyen tartalom tovább él, és örökzöldként újra használható.

Hatás

Az olyan történés, ami sok embert érint, vagy jelentős következményei vannak, fontosabb, tehát hírértékű. A B2B vállalkozások jobban teszik, ha az ügyfeleik ügyfeleit, azaz a végfelhasználókat érintő következményekről beszélnek. Mert ez több embert jelent.

Konfliktus

Ez egy trükkös dolog. Az olvasókat mindig érdeklik a viták és a rivalizálás. De ha ezt az utat választjuk, el kell fogadnunk a kockázatot. A legjobb példa a Nike kiállása az amerikai himnusz alatt térdelő  Colin Kaepernick mellett. Az ellentmondásos kampány felbosszantotta az embereket, de közben aktivizálta a márka vásárlói magját. Emlékezzünk rá, hogy a Nike a márka felépítését is azzal kezdte annak idején, hogy mert ellentmondásos lenni amikor úgy döntött, hogy támogatja a fiatal és teljesen őrülten viselkedő John McEnroe-t.

Furcsaság

Minden, ami eltér az átlagostól, érdekes. Szokatlan vagy sokkoló, de már a furcsaság önmagában hírértékű tartalommá teszi. A Blendtec Will It Blend? videói még mindig jó példái annak, hogy hogyan lehet elérni széles közönséget azzal, hogy a termékeket furcsa környezetbe helyezzük.

Híresség

A híres emberek nagyobb publicitást kapnak, mert híresek. Ezt kétféleképpen lehet kihasználni: a. amikor híres emberekkel kerül kapcsolatba a vállalatunk vagy a termékeink, gyártsunk tartalmakat b. tegyük a vállalatunkat celeb kontextusba azzal, hogy arra reagálunk, amit híres emberek mondtak vagy csináltak. Akár egyetértünk velük, akár nem. Ez a szöveg jó példa: onnan, hogy Kaepernicket említjük benne, nőnek az esélyek, hogy a poszt a kampányra kereső hirdetők elé kerül, akik az egyik legfontosabb célközönségünk.

Sok szerencsét a történetmeséléshez! És ne felejtsük el az újságírói alapkérdéseket megválaszolni az olvasóinknak: Ki volt benne? Mi történt? Hol történt? Mikor történt? És miért történt?

 

A poszt elsőként partnerünk, a Strossle blogján jelent meg angol nyelven.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!