A WAN-IFRA és a Native Advertising Institute közös kutatása szerint 2017-ben már a kiadók hirdetési bevételeinek 20%-a származott natív hirdetésekből.
A kutatás során 148 médiavállalati vezetőt kérdeztek meg 53 országban, és a válaszaik alapján 2021-ben a fenti arány már 36% lesz.
A megkérdezett kiadók több mint fele (52%) mondta azt, hogy a stratégiájában nagyon fontos szerepet játszik a natív hirdetés, de további 43% is fontosnak minősítette azt. A válaszadók 87%-a pozitívan viszonyul a natív hirdetésekhez.
Azzal a kiadók tisztában vannak, hogy a natívban rejlő lehetőségek kihasználásához megfelelő szervezetet kell kialakítaniuk. Ezért 42% hozott létre saját dedikált natív reklámstúdiót, ami 7 százalékpontos emelkedés az előző évhez képest. 29%-nak ha saját belső ügynöksége nincs is, de dedikált natív csapata van.
Ezzel párhuzamosan erősen csökkent a szerkesztőségi csapatok használata: az előző kutatásban 47% számolt be erről, most viszont már csak 29%.
Egy jelentős problémára is fény derült az eredményekből: 9% még mindig nem rak semmilyen jelzést a natív hirdetésekre, ami bár alacsonyabb arány, mint az egy évvel korábbi 11%, de még mindig messze van az egyedül elfogadható 0%-tól.
A kutatásból tehát az derül ki, hogy bár a natív hirdetés nem mindent megoldó szent grál, de egyre tudatosabban épül be a kiadók stratégiájába, ami egyre jobb megoldásokhoz vezet.
A kutatást a WAN-IFRA tagvállalatok munkatársai ingyenesen letölthetik innen. (Mások is hozzáférhetnek, de ők fizetés ellenében.) A kutatási eredmények mellett esettanulmányok is szerepelnek az elemzésben.