Az elmúlt években az engagement vált a legfontosabb valutává az online kiadók számára. Főleg azután, hogy a Facebook 2018-ban világossá tette: a kiadók nem juthatnak ugyanakkora eléréshez, mint amihez korábban hozzászoktak.
Hosszú távon talán jó is, hogy így történt, mert bebizonyosodott, hogy a Facebookról érkező forgalom elég alacsony, magas a bounce rate és kevés az oldalmegtekintés.
Casey Newton, a The Verge szerkesztője találóan fogalmazta meg: „Sok kiadó gondolja, hogy közönsége van, mikor valójában csak forgalmuk van. Hamarosan ki fog derülni, hogy ki az, akinek tényleg van közönsége.”
2019-ben folytatódik a kiadók harca az elkötelezett közönségért, azaz igyekeznek elmozdulni az alacsony elkötelezettségű forgalomtól. A sikerhez tudnunk kell, mit jelent az engagement valójában.
Mi az engagement?
Különböző vállalkozások számára mást jelent az engagement. Például egy személyes pénzügyeket kezelő applikáció esetében mérhető a belépések havi számával, a tranzakciókkal, a dashboard megtekintésekkel. Egy médiavállalat számára inkább az alábbiak érdekesek:
- Az oldalon eltöltött átlagos idő
- Sessionönként meglátogatott oldalak száma
- Bounce rate
- A görgetés mélysége a cikkek esetében
- Visszatérő látogatók
- Közösségi média megosztások
- Hírlevél feliratkozások
- Feliratkozókká válók aránya
A felhasználók elköteleződése azért fontos, mert magas korrelációt mutat a kiadók bevételtermelő képességével. Míg a nem túl elkötelezett felhasználók anélkül hagyják el az oldalunkat, hogy láttak volna hirdetéseket, vagy reagáltak volna bármilyen CTA-ra, addig az elkötelezett felhasználók elolvassák a natív hirdetéseket, feliratkoznak, vagy megveszik a termékeinket.
Hogyan növeljük az engagementet?
Az engagement növelése révén a kiadók a site-juk profitabilitását tudják fokozni. Nem kell, hogy ez az egész bonyolult legyen. Öt egyszerű módot mutatunk az engagement növelésére.
1. Hiperreleváns tartalom
A nagy médiavállalatok számára komoly kihívás, hogy nagyon szűk vagy helyi tartalmat kínáljanak. Másik oldalról ez egy nagy lehetőség a a kisebb kiadók számára. Komoly hűség érhető el azáltal, ha niche közönségeket szolgálunk ki a kedvenc tartalmaikkal. A hiperszűk tartalom gyártásának egyik módja a robot újságírás, vagy ahogyan a Mittmedia elnevezésű svéd médiavállalat hívja, a humanoid újságírás.
Az általuk használt „Homeowners Bot” évente több mint 100 ezer automatizált cikket ír a régió ház- vagy lakásvásárlásairól, a rendelkezésre álló adatbázisok alapján. Ez a tartalom nagyon népszerű, miközben nagyon olcsó előállítani.
2. Az olvasói hozzájárulás bátorítása
Ha megkönnyítjük, hogy az olvasóink megoszthassák egymással a tudásukat, nemcsak relevánsabb tartalmat tudunk kínálni, de az olvasók jobban be is vonódnak, ami jó érzéshez és hűséghez vezet.
3. Klubtagság
A teljesen ingyenes cikkek és a kemény fizetősség között van egy jó középút. Ha ingyenes feliratkozást kínálunk az olvasóknak, és cserébe néhány adatért plusz szolgáltatásokat adunk. Ennek révén nemcsak jobban célzott hirdetéseket tudunk kiszolgálni, hanem megteremthetjük a közösség érzését, ahol az olvasók valami nagyobb részének láthatják magukat, és ezért sokkal szívesebben osztanak meg vagy kommentelnek tartalmakat.
4. Események
Az életünk egyre digitálisabbá válik. Ettől még a kapcsolatokat a hagyományos találkozások jól építik. Ki kell találnunk, mi fontos vagy szórakoztató a közönségünk számára, és aköré kell építenünk a találkozókat. Lehet ez például egy iparági konferencia, ha b2b kiadó vagyunk, vagy egy díjkiosztó, helyi kiadóként pedig partnerségre léphetünk pl. a helyi sportcsapatokkal.
5. Az elkötelezett közönség megosztása más kiadókkal
Ki más lehetne legalább annyira érdekelt az elkötelezett felhasználókban, mint mi magunk? Természetesen a a többi kiadó! Tegyük fel, hogy a látogató a mi oldalunkon már végzett. Mi lenne, ha egy másik oldalra küldenénk tovább, és cserébe mi is hozzájuthatnák új, elkötelezett látogatókhoz? Pontosan erre jó a Strossle Accelerator program.
A poszt eredetileg partnerünk, a Strossle oldalán jelent meg angol nyelven.