Hasznos szempontok a tartalomstratégia kialakításához

A szenior szakembereket összefogó AdAge Collective gyűjtött össze néhány értékes gondolatot, ezúttal tartalomstratégia témában.

Crowdsourcing

Az egyik megkérdezett szakember szerint a marketingvezetők gyakran pánikrohamot kapnak már a gondolatától is annak, hogy tartalmat kell gyártani. A legtöbb marketingcsapat abban gondolkodik, hogy neki kell kiizzadnia a szövegeket, pedig gyakran az a legjobb és legegyszerűbb megoldás, ha másokat is bevonunk az alkotásba. A mi tartalmunk gyakran az ő szenvedélyük tárgyáról szól.

Következetes üzenetek

Gyakran elfelejtjük, hogy csak az üzenetek következetes építésével válhatunk hiteles szakértővé, akinek a tartalmait a közönség érdekesnek találja. A különféle területeket, szinteket, formátumokat átölelő tartalmaknak egyazon vonalvezetőt kell követniük.

Hitelesség

Ezt könnyű lenne lesöpörni azzal, hogy ez egyértelmű. Ennek ellenére a legtöbb tartalom, amivel találkozunk, nem hiteles. Nem releváns a közönség számára, vagy nem kapcsolódik a márkához.

Rendetlenség

Nem baj, ha a fizetett médián keresztül néha olyanok is a hálónkba kerülnek, akik nem feltétlen a célközönségünk, vagy nem tudjuk, hogy azok-e. Gyakran a nagyobb merítés kreatívabb gondolkodást hív elő.

Tudnunk kell, hogy mit ne csináljunk

A tartalomstratégia működőképessége szempontjából legalább olyan fontos tudni, hogy mit ne csináljunk, mint azt, hogy mit csináljunk. Ehhez viszont mélyebben bele kell gondolnunk a márkánkba, megszemélyesítve azt. Így jobban látható, hogy milyen értékek, stílus és mondandó illenek hozzánk, és milyenek nem.

Kulcsszó kutatás

A tartalomstratégia fontos eleme, hogy folyamatosan megfelelő nagyságú és minőségű organikus tartalom érkezzen az oldalunkra. Ehhez viszont szükség van a megfelelő kulcsszó kutatásra. A fontos kulcsszavak azonosítása után tudatosabban tudjuk a tartalmainkat építeni.

Relevancia

Senkit nem érdekel a márkánk vagy a vállalkozásunk, hacsak nem mutatjuk meg, hogy miért vagyunk relevánsak számára. Gyakori marketinges hiba, hogy elfelejtjük a fogyasztói nézőpontot. Pedig enélkül nehéz olyan tartalmat készíteni, amihez az emberek tényleg kapcsolódni tudnak.

A teljes idézetek itt olvashatóak: https://adage.com/article/industry-insights/7-content-strategies-marketing-leaders-need-master/2195476

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!