Hogyan használják a tartalommarketinget a tech cégek?

Röviden: egyre ügyesebben. A Content Marketing Institute, a MarketingProfs és az IDG közös kutatása szerint a megkérdezett tech marketingesek 76%-a gondolja a tartalommarketing tevékenységét sikeresebbnek egy évvel ezelőtthöz képest.

A tartalommarketinget a tech cégek marketingesei alapvetően a márkaismertség építésére (89%), a fogyasztók edukálására (80%), valamint leadek/kereslet generálására (79%) használják. 70% feletti arányt ért még el a hitelesség és a bizalom építése (73%) és a leadekkel/előfizetőkkel/közönséggel való kapcsolatok ébrentartása, ápolása (72%). Érdekesség: miközben a teljes mintán 58% használja a meglévő ügyfelek hűségének építésére a tartalommarketinget, azok között, akik a tartalommarketingjüket nagyon sikeresnek tartják, ez az arány 85%.

A használt tartalmak között kiemelt helyet foglalnak el az esettanulmányok. Esettanulmányokat a tech szektor tartalommarketinget használó hirdetőinek 82%-a használ, szemben az összes B2B marketinges körében mért 69%-kal. Az esettanulmányoknál is gyakrabban használt tartalmak a social media tartalmak (96%), a blogposztok, rövid cikkek (93%), a személyes események (83%), és az esettanulmányokkal azonos arányban használnak e-mail hírleveleket.

Jó hír, hogy a tartalommarketingesek 83%-a méri ténylegesen a kommunikációja sikerességét. Tehát akik a kutatásban azt állítják, hogy a tartalommarketingjük sikeres/nagyon sikeres, nagy eséllyel valódi mérésekre, mutatókra, alátámasztott tapasztalatokra alapozva mondják ezt.

A kutatók megkérdezték a tech cégek tartalommarketingeseit arról is, hogy mik az idei prioritásaik, és az első három helyen a közönségminőség/konverzió javítása, a tartalommarketing mérésének fejlesztése és a tartalommarketing mennyiségére/minőségére fordított nagyobb figyelem állt.

Érdemes az eredeti cikket elolvasni, mert sok további részlet és hasznos linkek vannak benne: https://contentmarketinginstitute.com/2020/03/tech-marketers-reveal-secret-weapon-research/

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!