A vírushelyzetben is nyitottak a fogyasztók a márkatartalmakra

Nem mindegy viszont, hogy miről szólnak a márkák hirdetései, tartalmai. A fogyasztók most elsősorban információra és biztonságra vágynak az Unruly felmérése szerint.

Az Unruly kutatásának egyik fő tanulsága a márkák számára az, hogy továbbra is érdemes hirdetni. A megkérdezett brit fogyasztóknak csak 5%-a gondolja úgy, hogy a márkáknak le kellene állniuk a reklámozással a koronavírus miatt. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy a brandek milyen tartalommal hirdetnek.

A megkérdezettek 42%-a azt szeretné, ha a márkák informatívabb üzenetekkel jelentkeznének, 18% kifejezetten a koronavírushoz kapcsolódó üzenetekre vár, és a fogyasztók ugyanilyen arányban szeretnének arról információt, hogy a márkák hogyan támogatják ebben a helyzetben a munkatársaikat és az ügyfeleiket.

Mindez nem csoda, hiszen az emberek élete felfordult: a kutatás válaszadóinak csak 4%-a mondja azt, hogy továbbra is normális hétköznapokat él, 48%-a elszigetelte magát, és további 48% social distancinget alkalmaz. A márkáktól ugyan nem zárták el magukat ezek a tömegek, de a korábbi tartalmak nem működnek a jelen helyzetben.

A fogyasztók 23%-a azt várja a hirdetésektől, hogy a normalitás és a folytonosság érzését biztosítsák, 13% vicces vagy pozitív üzenetekre vágyik, hogy elvonják a figyelmét a napi rossz hírekről, további 35% pedig azt szeretné, ha a márkák kommunikációja átmelegítené a lelkét.

A márkáknak nem csak az üzeneteik tartalmát kell átalakítaniuk, hanem azt is figyelembe kell venniük, hogy a kényszerű bezártságban változnak a médiafogyasztási szokások is. A megkérdezettek sokkal több időt töltenek a mobiljukkal (47%), az okostévéjükkel (35%) és a laptopjukkal (29%).

Ha pedig televízió, akkor sokan fordulnak a vígjátékok felé, hogy el tudjanak menekülni a napi valóság elől, de (kisebb mértékben) megugrott a hírek iránti érdeklődés is, mivel az információk szó szerint életfontosságúak lehetnek. A helyzet nyertese a közösségi média és a streaming platformok is.

Nem csak a médiafogyasztás változott meg, hanem a fogyasztók teljes életstílusa. A britek fele több időt tölt a főzéssel, mint korábban, 45% költ az otthona felújítására és 35% olvas többet, mint korábban. A fogyasztók egy részénél, bár otthoni keretek között, de több pénz jut a szórakozásra is.

Az Unruly világszerte több mint 2000 fogyasztót kérdezett meg a témában. A fenti poszt a brit adatokat mutatja be, az eközben megjelent amerikai adatok nagyon hasonló képet mutatnak.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!