„Egyre fontosabb lesz a tartalommarketing és a minőségi tartalmak”

Következő interjúnk alanya Mezősi Rita, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet marketingvezetője, aki mesélt nekünk arról, hogy mitől működik a tartalommarketing, milyen tapasztalatai vannak a natív hirdetésekkel, valamint a kedvenc natív kampányát is bemutatta.

Mezősi Rita

Mutatkozz be, kérlek. Mivel foglalkozol? Mi a szakterületed?

Mezősi Ritának hívnak, több mint 15 éve dolgozom marketingesként. Pályafutásomat a Coránál kezdtem, ott tanultam meg gyakorlatban a szakmai alapokat, utána az OMV, majd a BENU következett, jelenleg 3 éve a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet marketingvezetője vagyok. Multinacionális háttérből váltottam a kkv szektorba, amit nem bántam meg.

Szerencsés vagyok abból a szempontból, hogy a marketing jó pár szakterületét kipróbálhattam a piackutatástól kezdve a loyalty rendszer működtetésen át a márkaépítésig. Ha meg kellene nevezni, hogy mely területek állnak közel hozzám, akkor az alábbi hármat emelném ki: stratégiatervezés, piackutatás, márkaépítés. Fontosnak tartom a kutatást: a fogyasztóink megismerését, annak a megértését, hogy mi mozgatja, motiválja őket, mert csak akkor tudunk sikeresen márkát építeni, ha ezeket tudjuk.

Mostani feladatom a Vylyan márka építése, illetve a webshop rendszerünk üzemeltetése. Van ügynökségünk (a Brand Bar Communications és a Café Communications), akik ebben segítenek és akikkel nagyon szeretek együtt dolgozni és gondolkodni. (Az, hogy ügynökséggel dolgozunk együtt, a kkv szektorban nem annyira megszokott)

Milyen kihívásokkal néztetek szembe, amelyek miatt kiegészítettétek vagy lecseréltétek a hagyományos offline vagy online megjelenéseket?

Ahogyan említettem, a kkv szektorban dolgozom, és a marketingbüdzsé összege eléggé behatárolja a tevékenységünket. Multiból jöttem, így tudom milyen összegek állnak rendelkezésre akár egy-egy kampányra, és nekünk az éves büdzsénk csupán a töredéke egy-egy multis kampánynak. Fontos, hogy hatékonyan, célzottan tudjuk elkölteni, minél jobb eléréssel.

Szerinted mi az, amiben a tartalommarketing és ezen belül a natív hirdetések igazán hatásosan és hatékonyan tudják segíteni a hirdetők céljainak megvalósítását?

Azt látom, hogy egyre fontosabb lesz a tartalommarketing és a minőségi tartalmak. Egyre inkább ebbe az irányba tolódik el az online világ, sokan gyártanak már tartalmakat (sajnos nem mindig a minőségre törekedve) és ezeket el kell juttatni a célcsoporthoz. A natív hirdetések az eljuttatásban segítenek, és ami szintén fontos, hogy költséghatékonyan.

Szerinted mi az, ami egy jó és egy rossz tartalommarketing megoldást megkülönböztet egymástól? Azaz min múlik a siker a tapasztalataid alapján?

Azt gondolom, hogy itt a tartalmon van a hangsúly: megfelel-e a célcsoportomnak, nekik íródott-e, mennyire érdekli őket a téma, amiről írok? Fontos, hogy mielőtt tartalmat gyártunk, ezekre a kérdésekre tudjunk válaszolni, legyenek akár kutatással alátámasztva. Mert ha csak a saját szakmai meggyőződésünkből indulunk ki és nem a célcsoportunkból, akkor a tartalommarketing nagyon félremehet. Azt gondolom, hogy a siker főként ezen múlik.

Mit emelnél ki fő piaci előnyként, pozitívumként? Miért használod szívesen a natív hirdetéseket?

Költséghatékonyság, azaz sokkal kevesebbe kerül egy kattintás, mint a Google Ads esetében. És azért elég jól is lehet célozni vele, tud minőségi elérést produkálni.

Mi volt az első natív megjelenés, ami a te munkád nyomán került a fogyasztók elé? Mi volt a tapasztalatod ezzel az aktivitással kapcsolatban? Mit tanultál belőle?

Tavaly februárban megújítottuk a prémium boraink címkéjét. Hét kortárs írót, költőt (Székely Csaba, Grecsó Krisztián, Háy János, Dragomán György, Szabó T. Anna, Cserna Szabó András, Parti Nagy Lajos) kértünk fel, hogy írjanak az általuk kiválasztott borhoz egy rövid verset, novellát, ki mit akart. Fontos szempont volt, hogy ne a borról írjanak, hanem inkább arról, amit kiváltott belőlük, így született meg a hét mű. A műveket odaadtuk Veress Tamás grafikusnak (aki sajnos már nem él), hogy jelenítse meg a címkéken. Ő művészi alkotásokat varázsolt a címkéinkre, amelyek nem mondhatók hagyományos boros címkéknek.

Szerettük volna, ha ezek a művek, rajzok a nagyközönség előtt is ismertté válnak, ezért létrehoztunk egy microsite-ot: https://borbol-lett-muveszet.hu/. Nativ hirdetéseket is használtunk az erre az oldalra való tereléshez. Nagyon jól működött a kampány: két hét alatt több mint 2000 egyedi látogatót hozott az oldalra, és több mint 4500 oldalmegtekintésünk volt.

Mióta dolgozol együtt a Natív Hirdetés Kft.-vel?

2019 márciusa óta dolgozunk együtt, azóta három közös kampányunk volt.

Hogyan értékeled az eddigi közös kampányokat? Mi volt az eddigi kedvenc közös munkád velünk?

Nagyon elégedett vagyok a natív hirdetésekkel és a jövőben is tervezem a közös munkát. Megbízható, korrekt csapat, rugalmasak és bármikor fordulhatok hozzájuk kérdéseimmel, segítenek. Természetesen az első közös munkánk a kedvencem 😊, de talán azért is ez, mert ez egy love projekt volt.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!