A Content Marketing Insitute negyedik alkalommal végzett kutatást tartalommenedzsment és tartalomstratégia témában. Az idei kutatáshoz hozzátartozik, hogy a válaszok még a koronavírus előtt érkeztek be, az eredmények azonban így is érdekesek.
A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek 78 százaléka kezeli stratégiai szinten a tartalommenedzsmentet. 60% pedig írott tartalommarketing stratégiával is rendelkezik. Ezek az arányok a 2019-es felméréshez hasonlók.
Azt is megnézték, hogy akik nem közelítenek stratégiai szemlélettel a tartalommarketinghez, miért nem teszik. A legtöbb hirdetőt (63%) a folyamatok hiánya tartja vissza, 57% számára az okoz nehézséget, hogy a vezetőség nem tartja ezt prioritásnak, 52% pedig nem rendelkezik megfelelő forrással.
A kutatás keretében vizsgálták a tartalommarketing sikertényezőit is. Első helyen az a képesség szerepelt, hogy meg tudják érteni a közönség értékeit, érdeklődését, problémáit és ezeken keresztül kapcsolatot is tudnak teremteni velük.
Sokat mondó az is, hogy a tartalomgyártás milyen közelítéssel történik a vizsgált vállalatoknál. A legjellemzőbb az, hogy belső kérésre, projekt alapon történik a tartalomgyártás. Ezt a meghatározott közönségek (perszónák) igényeihez igazított tartalomgyártás követi. Az uralkodó megközelítés szinte garantálja a siló gondolkodást – figyelmeztet CMI.
Összesítve elmondható, hogy mára a hirdetők többsége stratégiai, de legalábbis rendszerezett módon közelít a tartalomhoz. Ennek ellenére még van hova fejlődni: a tartalomgyártás gyakran silóban történik, és a technológiák ismerete, használata sem megfelelő.
A kutatás letölthető: https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2020/04/2020_ContentTECH_Research_Final.pdf