Meredeken nő a tartalommarketing költés

Az amerikai hirdetőket tömörítő ANA szerint a márkák a következő két évben is nagy ütemben növelik tartalommarketing büdzséjüket. A mérhetőséggel és a ROI-val kapcsolatban viszont vannak kétségeik.

Az ANA és a The Content Council közös felmérése alapján a megelőző két évben átlagosan 73%-kal nőtt a tartalommarketing büdzsék összege. A következő két évre vonatkozóan pedig 42%-os növekedést jósolnak.

Az eredményeket árnyalja, hogy a felmérés még 2019-ben készült, ám az ANA most publikálta. Ez azt jelenti, hogy a megkérdezett hirdetők még a koronavírus előtt válaszolták meg a kérdéseket.

A tartalommarketing azonban ebben az időszakban is megmutatta a fontosságát és a hasznosságát, így az eredmények továbbra is érdekesek. Például az, hogy a marketingesek elkötelezettsége jelentősen nőtt a tartalommarketing iránt: 52% számolt be erős elkötelezettségről, ami pontosan kétszer akkora arány, mint egy évvel korábban.

Nemcsak az elköteleződés erős, hanem a ténylegesen elköltött összegek is egyre jelentősebbek. A válaszadók a teljes marketing költségvetésük 18%-át költik tartalommarketingre. Tartalommarketing alatt a kutatás során a következőt értették: „tartalomgyártás egy márka számára, valamilyen meghatározott stratégia alapján, melynek célja, hogy befolyást gyakoroljon a kiválasztott célközönségre, ezzel számszerűsíthető profitot generálva”.

Míg egyértelmű, hogy a tartalommarketing rövid idő alatt fontos eszközzé vált a fogyasztók hatásos megszólításában, a megkérdezettek 59%-a szerint a mérés, az eredmények követésének lehetőségei egyelőre nem kielégítőek, ezért nehéz megmondani, hogy egy-egy tartalommarketing kampány ténylegesen mennyire hatékony és mennyire éri el a kitűzött célt.

Még mindig csak egy kisebbségnek (35%) van világosan megfogalmazott, írott tartalommarketing stratégiája, 52%-nak nincs, 13% pedig nem biztos annak létében. Nem meglepő, hogy a világos tartalommarketing stratégiával rendelkezők körében kétszer akkora azoknak az aránya, akik pozitív jövőképpel rendelkeznek az eszközzel kapcsolatban.

Néhány további érdekes eredmény a kutatásból:

  • 63% házon belül kezeli a tartalommarketing területet. A feladatokat kiszervező 37% viszonylag stabil arány, ugyanakkor valamekkora növekedés látható.
  • A tartalommarketing legtöbb folyamatát a hirdetők kontrollálják, és ez különösen a stratégia, a technológia, a mérés és az analitika területére igaz.
  • Az ügynökségek elsősorban a tartalomfejlesztés, -gyártás és -disztribúció területén játszanak fontos szerepet. A hirdetők azonban továbbra is fontos partnereknek tekintik az ügynökségeket a teljes folyamatban, függetlenül attól, hogy pontosan a feladatok mekkora részét szervezik ki.
  • Bár a hirdetők kétharmada házon belül tartja a tartalommarketing szolgáltatásokat, de minden megkérdezett legalább egy ügynökségi partnerrel dolgozik ezen a területen. A legátfogóbb együttműködések a reklámügynökségekkel állnak fenn, a többi szereplővel specifikusabbak a partnerségek, a szaktudástól és projekttől függően.

A teljes kutatás elérhető itt.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!