Natív hirdetés kihívások és megoldások

A Native Advertising Institute szedett össze néhány aktuális kihívást, és tippeket is adott ezek legyőzéséhez. Ezek közül válogatunk.

A poszt szerzője, David Landes szerint szinte mindenki hajlamos azt gondolni, hogy az ő kihívásai egyediek, de a tapasztalatai azt mutatják, hogy bármilyen egyedi is ez a műfaj, van néhány olyan probléma, ami nagyon is általános.

Bizalom

Bizalom az ügyfél és a natív stúdió, kiadó és közönség, márka és fogyasztó között. A bizalom mindenki számára fontos, de a különböző szereplők mást érthetnek alatta, más utat képzelnek el az elérésére. A bizalom egyik fő akadálya a rossz kommunikáció, ami többek között odavezet, hogy a natív projektekben nem tekintik igazi partnernek az ügynökségeket és a gyártókat.

Javaslatok:

  • Natív szolgáltatóként ne dolgozzunk silóban, értsük meg, mi történik a mi területünkön túl, és mi is informáljunk másokat a munkánkról
  • Edukáljunk
  • Ne hanyagoljuk a személyes kapcsolatokat stb.

Kultúra

Ezt Landes „lélek”-ként fogalmazza meg, de inkább arra gondol, hogy a natív hirdetés egy viszonylag új műfaj, legalábbis a mai formájában, és a legtöbb szolgáltatóban még nem alakult ki olyan erős kultúra, ha úgy tetszik, lélek, ami a „hagyományos” ügynökségekben és médiacégekben már sok évtizede alakul. És hogyan hihetünk működőképesnek lelketlenül készült és kínált tartalmat? Vagy: hogyan várható, hogy egy ügyfél kilépjen a komfortzónájából, ha nincs, ami magával ragadja?

Javaslatok:

  • Transzparencia, hogy értsék, mivel foglalkozunk, mik az értékeink, miben hiszünk
  • Tegyünk fel kérdéseket és építsünk a visszajelzésekre
  • Gondolkodjunk hosszú távon stb.

Skálázhatóság/elérés

Hogyan lehet elérni, hogy a jó tartalom elérje a megfelelő közönséget? Vajon működhet-e egy kiadó valamilyen felületére készült natív megoldás más platformokon, más csatornákon? A kihívás nem csak annyi, hogy érjünk el nagy közönséget, hanem hogy érjünk el megfelelő közönséget megfelelő számban.

Javaslatok:

  • Gondolkodjunk tudatosan a minőség vs. mennyiség kérdésről, és keressünk jó egyensúlyt
  • Teszteljünk sokat
  • Gondoljunk arra, hogy a minőség közvetlenül befolyásolja a hatást stb.

Mérés

Sikeres volt a natív kampány? És ezt ki mondja? Abban mindenki egyetért, hogy a mérés fontos, de a megfelelő mérési módszerekről és a mutatókról már vannak viták. Rengeteg mérési szolgáltató áll rendelkezésre, de sokan közülük drágák vagy túl komplex a szolgáltatásuk, ezért muszáj saját kereteket kialakítani.

Javaslatok:

  • Vegyünk részt az iparági standardok kialakításában
  • Építsünk független szakértők véleményére
  • A minőségi és a mennyiségi mutatókat is vegyük számításba stb.

Ha érdekelnek a további részletek, a NAI oldalán tudod elolvasni.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!