A tartalom automatizálásával, az algoritmusok szerepével már ezen a blogon is többször foglalkozunk. Nemrég a WAN-IFRA nemzetközi kiadói szervezet készített kutatást erről a témáról.
A kiadók egyre aktívabban foglalkoznak a tartalmak automatizálásával, de a tényleges alkalmazás még mindig sok kihívást hordoz magában. A WAN-IFRA a Helsinki Egyetemmel és a VTT elnevezésű finn technológiai kutatóközponttal közösen készített kutatást News automation: The rewards, risks and realities of ‘machine journalism címmel.
A tartalom automatizálása mögötti egyik legfontosabb indok, hogy a kiadókon egyre nő a kereskedelmi nyomás. Ezért kísérleteznek egyre szélesebb körben a gépi tanulással és a mesterséges intelligenciával. A WAN-IFRA kutatása egy specifikus területre koncentrált: a szöveges tartalmak strukturált adatokon alapuló automatizált előállítására.
A kutatásban több példát hoztak arra, hogy a tartalomautomatizálás hogyan valósul meg a világ különböző hírszerkesztőségeiben. Részletesebben lehet olvasni a svéd MittMedia és United Robots, a brit RADAR, az amerikai The Washington Post, a finn Valtteri és a kínai Xinhua és Caixin gyakorlatáról.
Ezek az esetek is mind azt igazolták, hogy a tartalmak automatizálása nagyon sok lehetőséget rejt a kiadók számára, de még hosszú utat kell bejárni, és ez nemcsak a technológiai fejlődésre vonatkozik. A kiadóknak nem szabad feladniuk a kísérletezést.