A tartalommarketing sok dologra jó: hitelességet biztosít, márkaismertséget épít, leadeket generál. De csak akkor, ha jó a stratégiánk.
A Native Advertising Institute 8 alapvető félreértést szedett össze a tartalomgyártással kapcsolatban.
- Érdekeljük a célközönséget. A célközönséget azonban csak a saját igényei, problémái és vágyai érdeklik. A vállalatot érintő részletek helyett tehát a nekik fontos megoldásokra kell koncentrálni a tartalom megalkotásakor.
- Ugyanaz a tartalom mindig és mindenhol működni fog. Használhatjuk ugyanazt a tartalmat, de akkor a hitelességünk sérül. Nem mindegy, kihez szólunk, milyen médiumon keresztül, és a megszólított fogyasztó a vásárlási tölcsér mely szakaszában van.
- Kimunkált, szépen megírt tartalmat kell felmutatnunk. Nem feltétlenül attól lesz működőképes a tartalom, hogy minden szavunkat tökéletesen választjuk meg, hanem attól, hogy a célközönséghez illeszkedik.
- A jól megírt tartalom jól ad el. A tartalomnak nagy hatása lehet az értékesítésre, de önmagában nem csinál csodát. Kell stratégia, megfelelő csatornák stb.
- Ha sokszor használjuk a fontos kulcsszavakat, garantált a SEO siker. Nem az a fontos, hogy agyonhasználjuk a kulcsszavakat, hanem hogy megfelelően használjuk-e azokat.
- A SEO szempontjából mindegy, hogy milyen hosszú a szöveg. Legalább 1000 szóban érdemes gondolkodni, de az optimális még ennél is több lehet.
- A design jobban számít, mint a szöveg. A kettő kéz a kézben jár.
- Szöveget írni könnyű. Nem az. Például az internetes szövegírás teljesen más, mint a hagyományos, és ez csak egy szempont a sok közül.