Tartalommarketing: mit mérünk pontosan?

Honnan tudjuk, hogy a tartalommarketing jól működik? Ehhez a kérdéshez adunk néhány szempontot partnerünk, a Strossle segítségével.

Mostanra nagyon sok adat és third-party eszköz áll a rendelkezésünkre, sokunknak azonban még mindig nehézséget okoz a tartalommarketing hatásának mérése. Pedig a feladat nem megoldhatatlan.

Először viszont meg kell határoznunk, hogy mit várunk pontosan a tartalommarketing kampányunktól, és csak utána tudjuk eldönteni, hogy mit kell mérnünk. Például ha új olvasókat szeretnénk szerezni, akkor az egyedi látogatókat kell vizsgálnunk, ha viszont az engagement fontos, akkor az oldalon töltött idő, a visszafordulási arány és a közösségi interakciók számítanak.

CTR

A legtöbben rögtön a CTR-re, az átkattintási arányra gondolnak, ha mérésről van szó. A CTR nagyon jó arra, hogy megértsük, a hirdetésünk kattintásra ingerli-e a látogatókat, de azt is látnunk kell, hogy például egy natív hirdetés akkor is hatással lehet a közönségre, ha nem kattintottak. A CTR arról sem mond semmit, hogy a kattintás után a látogatók hogyan viselkednek, mit tesznek az oldalunkon. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes leragadnunk a CTR-nél, hanem más mutatókat is vizsgálnunk kell.

Az oldalon töltött átlagos idő

A közönség elkötelezettségét jól mérhetjük az oldalon eltöltött idővel. Ha valaki csak néhány másodpercet tölt az oldalon, gondolhatjuk, hogy nem nézett körbe a tartalmaink között. Minél több időt tölt az oldalunkon egy látogató, annál valószínűbb, hogy ténylegesen tartalmakat fogyasztott.

Egyedi látogatók és egy látogatásra jutó oldalak

Az engagement mérésének jó eszköze az is, ha az egy látogatásra jutó oldalak számát vizsgáljuk. Az egyedi látogatók száma pedig azt mutatja meg, hogy hányan nézték meg az oldalunkat, és ezzel képet ad a célközönségünk méretéről is.

Oldalmegtekintések

Gyakori hiba, hogy a látogatást és az oldalmegtekintést keverik. Leegyszerűsítve a látogatás olyan oldalmegtekintések sorozata, amelyek között nem telik el 30 percnél hosszabb szünet. Az oldalmegtekintések száma több dologról árulkodhat. A magas szám például jelentheti azt, hogy sikerült a látogatót beszippantanunk, de azt is, hogy nem találja meg, amit keres.

Közösségi interakciók

Ide tartoznak a megosztások, a lájkok, a pinek stb. Ezek a mutatók számszerűsítik, hogy a közönségünk hogyan kapcsolódik a márkánkhoz és a tartalmainkhoz. A közönség interakciói megmutatják, hogy a megfelelő embereket értük-e el a megfelelő tartalmakkal. Ha senki nem reagál, azon el kell gondolkodnunk.

Visszafordulási arány

A bounce rate azt mutatja meg, hogy milyen arányban vannak az olyan látogatások, amelyek egyetlen oldalra korlátozódnak. Ennek az aránynak a csökkentésére kell törekednünk, mivel ha magas, az azt jelenti, hogy megérkeztek, és nem találták meg, amit kerestek vagy nem azt találták, amit kerestek, és nem is gondolják, hogy érdemes tovább keresni.

Konverziók

A konverzió lehet értékesítés, letöltés, feliratkozás vagy bármilyen egyéb olyan akció, ami leadet eredményez a CRM-ünk számára. A szponzorált tartalmak által generált konverziók elemzése hasznos a tartalommarketing sikerének vizsgálatakor.

 

A poszt elsőként partnerünk, a Strossle oldalán jelent meg angol nyelven.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!