Milyen natív tartalom konvertál igazán?

Arról sokat lehet olvasni, hogyan kell jó szöveget írni, de arról kevesebbet, hogyan lehet olyan natív hirdetést készíteni, ami konverziót hoz. A Native Advertising Institute 6 tippet gyűjtött össze, ebből szemezgetünk.

1.) Figyelj a fogyasztói igényekre

A customer journey különböző pontjain különböző okokból használhatunk natív hirdetéseket, de azt sosem szabad elfelejteni, hogy a natív hirdetés célja, hogy fogyasztói igényekre adjon választ. Az csak az első lépés, hogy ne a termékeinket, szolgáltatásainkat nyomjuk a natív hirdetésben, de azt is meg kell értenünk, hogy a termékbemutató helyett mi érdekelheti a közönségünket. Tervet kell készítenünk arról, hogy milyen tartalmakkal válaszolunk a különböző pontokon ezekre a feltárt igényekre.

Nemcsak azt kell tudnunk elmondani ezeken a tartalmakon keresztül, hogy miért érdemes a mi termékünk mellett dönteni a fogyasztó – és nem a saját – szempontunkból. Fontos az is, hogy hogyan szólunk a közönségünkhöz – a személyesség, a természetesség mindig jobb választásnak tűnik, mintha szórólap szövegnek hangzanánk.

2.) Ne félj megmutatni a gyengeségeidet

Sajnos nagyon könnyű elveszíteni a közönség figyelmét, vagy ami még rosszabb: a bizalmát. Ettől való félelmükben a márkák gyakran takargatják a kérdéses pontokat. Nem biztos, hogy ez jó stratégia, jobban működhet az ellenkezője. Ha például magasak az áraink, a téma kerülése helyett jobb lehet elmondani, hogyan segíti ez azt, hogy olyan szolgáltatást nyújtsunk, mint senki más a piacon.

3.) Mutass meg minden lehetőséget

Felesleges úgy tennünk, mintha a mi termékünk lenne a piacon egyedül elérhető. Ehelyett bátran beszélhetünk a fogyasztó előtt álló egyéb választási lehetőségekről, akár azok előnyeiről és hátrányairól, és így könnyebben meg tudjuk mutatni, hogy a mi termékünk, szolgáltatásunk mire a legjobb.

Elsőre ez a stratégia félelmetesnek tűnhet egy márka számára, sőt attól is félhetünk, hogy elriasztja a potenciális vásárlókat. Ugyanakkor nagyon megnöveli a bizalmat irányunkba, ami vásárláshoz, majd lojalitáshoz vezet.

4.) Hass az érzelmekre

Szeretjük azt gondolni, hogy a vásárlási döntések racionális mérlegelés eredményei, a legtöbb esetben viszont az érzelmek mozgatják a végső döntést. Ezért nem szabad kihagynunk az érzelmeket, és kifejezetten ezekre is építenünk kell a kommunikációnkban. A vásárló nemcsak racionális, hanem érzelmi utat is bejár a vásárlás során.

5.) A tartalmad mutatja az utat

Ezért mindig meg kell vizsgálnunk a tartalmainkat abból a szempontból is, hogy azok választ adnak-e a fogyasztók aggodalmaira, kérdéseire, felismeréseire. A fogyasztó a tartalmunk alapján tudja eldönteni, hogy érdekes-e számára, amit kínálunk. Tehát megbízhatónak kell lennünk, mert ha a tartalom félrevezető, a termékünket is megbízhatatlannak, a céget simlisnek fogja tartani. A tartalom nagyon alkalmas a fogyasztó bizalmának építésére, de ha olyat ígérünk benne, amit nem tudunk teljesíteni, azonnal megbukunk.

6. ) Ne felejtsd el a call to action-t

Ha meg tudtuk fogni a fogyasztók figyelmét, kiérdemeltük a bizalmukat, ne felejtsük el elmondani nekik, hogy mi a következő lépés. Enélkül nem nagyon várhatunk konverziót. Ügyeljünk arra, hogy az ajánlatunk, a cselekvésre ösztönzésünk egyértelmű legyen. Azt is vegyük figyelembe, hogy nem mindenki ugyanakkor és ugyanúgy konvertál.

A teljes szöveg, további részletek, tanácsok és hasznos linkek elérhetők itt.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!