Egy kutatás szerint nemcsak a fogyasztói bizalom szintjén van mit javítani, de a tartalom relevánsabbá tétele is fontos.
Mindez az Outbrain kutatásából derül ki, melyet a MediaPost idéz. Az egyik fő megállapítás, hogy a natív hirdetésekkel kapcsolatos fogyasztói hozzáállás jelentősen függ például a kortól.
A megkérdezett fogyasztók 40%-a állítja azt, hogy mindig talál érdekes, releváns, értékes tartalmat a tartalomajánlókban. Ezen belül is a férfiak számára világosabb, miért ezt vagy azt a natív tartalmat mutatják számukra az ajánló rendszerek.
Az is kiderült, hogy minél fiatalabb egy fogyasztó, annál nyitottabb a natív hirdetésekre. A baby boomer nemzedéknek például 22%-a mondja azt, hogy relevánsak számukra e reklámok, és új termékekről, márkákról értesülnek belőlük, az Y generáció esetében azonban már 44% ugyanez az arány. A baby boomer korosztály 18%-a hoz vásárlási döntéseket e hirdetéseket is beépítve, míg az Y generációsoknak 30%-a.
Általában a reklámokkal szemben alacsony a fogyasztói bizalom szintje, így a natív hirdetések esetében sem számolhatunk be óriási arányokról. Az viszont tény, hogy a legtöbb formátumhoz képest a natív hirdetés jól áll. A Facebook esetében például 17% az arány, a natív hirdetések felé pedig 22% fordul kifejezetten bizalommal.
A kutatás szerint nem az a gond, hogy a fogyasztók nem értik a natív hirdetéseket, vagy ne tudnák, mi ezek előnye egy hagyományos reklámhoz képest. Inkább arról van szó, hogy a márkáknak még mindig sok a teendőjük a tartalmaik relevánssá tétele és a megfelelő közönség megszólítása területén.