A túlzott konverziós fókusz árt a márkának

Attól, hogy körbeírjuk néhány mondattal az 50%-os kedvezmény nagyszerűségét, még nem beszélhetünk tartalommarketingről – figyelmeztet partnerünk, a Strossle.

A Strossle által hozott példa így szól: képzeljük el, hogy bemegyünk egy autószalonba, ahol a lelkes értékesítő azonnal rábök a hozzánk legközelebbi autóra, és megkérdezi, hogy szeretnénk-e megvenni. Ez a viselkedés annyira furcsa, hogy azt gondolnánk, senki nem tesz ilyet. Pedig a tartalommarketing próbálkozások egy jelentős része éppen ilyen.

A Strossle gyakran szembesül olyan hirdetői kísérletekkel, amelyekben tartalommarketing címszóval egy sales üzenetet (pl. 50%-os kedvezmény) állítanak a középpontba, és ezt írják körbe néhány mondattal, megmagyarázva, miért egyedi az ajánlat, amely néhány nap múlva zárul. Ez nem tartalommarketing, és a Strossle azért nem javasolja az ilyen hirdetéseket, mert biztosak lehetünk benne, hogy egy ilyen kampány alul fog teljesíteni, és kárt is okozhat a hirdető márkájának, amit hosszú idő rendbehozni.

A cél ehelyett olyan tartalommegoldások kialakítása, amelyek a márkára és az értékesítésre is pozitív hatással vannak. Az első dolog, amit át kell gondolni: releváns megoldás-e a tartalommarketing a termékünk/szolgáltatásunk számára. Az alacsony elköteleződéssel járó, egyszerű vásárlási döntések nyomán beszerezhető termékek esetében nem biztos, hogy érdemes ambíziózus tartalommarketinget felépítenünk. Nem biztos, hogy pl. egy rágógumi megvásárlása előtt hosszú történetekre lenne szükségünk.

A második dolog, amivel foglalkoznunk kell: illesszük a tartalomstratégiánkat a vásárlói tölcsérhez. Nyilvánvalóan minden marketinges érdeke, hogy a vásárló haladjon előre a tölcsérben, és ezt az egyes szakaszokhoz illeszkedő tartalommal is támogatni tudja. Ahhoz, hogy a tartalom releváns legyen, a felhasználó fejével kell gondolkodnunk, a tartalom minősége mellett a formátumra, a hosszúságra és az üzenet összetettségére is figyelnünk kell.

Az értékesítési tölcsér teteje

Ez a tölcsér kezdőpontja, amely egy kirakathoz hasonlít, ahol a fogyasztók először látnak meg minket. Ezen a ponton a tartalom célja, hogy megragadja a figyelmet, és fokozza a kíváncsiságot. Sok szektorban ez az a szakasz, ahol szórakoztató, érzelemmel töltött tartalommal jelentkeznek a márkák. Ezen a ponton maximum olyan konverziót várhatunk el, mint az e-mailcím megadása egy hírlevél feliratkozáshoz. Olyan ez, mint átadni egy névjegykártyát.

Tartalom példák: Instagram videók, natív hirdetések, blog posztok

Disztribúció: natív hirdetésből érkező fizetett forgalom, tartalomajánló rendszerek és közösségi média

Az értékesítési tölcsér közepe

A fogyasztók már tudnak a létezésünkről és már mutattak valamiféle érdeklődést is. Itt az ideje edukálni őket, és választ adni az esetleges kérdéseikre. Ez az a szakasz, ahol bizalmat tudunk építeni. Ilyenkor jól jönnek az olyan marketingautomatizációs platformok is, mint a Hubspot.

Tartalom példák: termékvideók, tutorialok, natív hirdetések, blogposztok

Disztribúció: SEO, e-mail, tartalomajánló rendszerek, social media remarketing

A tölcsér alja

Ha jó munkát végeztünk, és a vonzó tartalmak segítségével elhoztuk eddig a fogyasztókat, már koncentrálhatunk kicsit jobban magunkra is, és elmondhatjuk, hogyan illeszkednek a képbe az általunk kínált termékek, szolgáltatások.

Még mindig igaz, hogy fontosabb a megoldásokról beszélni, mint a termékjellemzőkről. Ez tartalommarketing oldalról is könnyebb. Ha B2B termékünk vagy szolgáltatásunk van, ne felejtsük el megmutatni, hogyan segítünk az ügyfeleink ügyfeleinek, azaz a végfelhasználóknak.

Tartalom példák: esettanulmányok/ügyfél történetek, white paperek, blogposztok specifikus témákról (pl. az ügyfelek előtt álló kihívásokról)

Disztribúció: SEO, e-mail, remarketing a közösségi médiában

 

A poszt elsőként partnerünk, a Strossle blogján jelent meg angol nyelven.

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!