A Børsen elnevezésű dán lap kutatása szerint van néhány olyan egyszerű szabály, amelyet betartva értékes és megosztásra ösztönző natív tartalmakat állíthatunk elő.
A NAI által idézett kutatás fő megállapítása szerint a natív hirdetés egyértelműen pozitív hatással van az üzletre, de csak akkor, ha a hirdetői tartalmak teljesítik az olvasók elvárásait.
A megkérdezettek 61%-a vélekedik pozitívan vagy semlegesen a natív hirdetésekről. Ezt annak fényében kell értékelni, hogy a fogyasztók általánosságban nem túl elfogadóak a hagyományos hirdetésekkel szemben. A natív hirdetés tehát lehet jó élmény mind az olvasók, mind a kiadók számára.
A Børsen ajánlásokat fogalmazott meg ahhoz, hogy valóban értékes natív tartalmat tudjunk előállítani, ami érdekes vagy hasznos az olvasóknak, jövedelmező a kiadóknak, de a hitelességüket sem csorbítja és eközben építi a hirdetők üzletét is.
1. Jelöljük világosan, hogy hirdetésről van szó
A kutatás alapján nem érdemes eldugni azt a tényt, hogy fizetett tartalomról van szó, mivel ez csökkenti a hitelességet a kiadóval szemben. A jelölésre többféle kifejezést lehet használni, a megkérdezettek sorrendben ezeket preferálták: „hirdető által fizetett tartalom”, „hirdetés”, „szponzorált”.
2. A médium befolyásolja a tartalom hitelességét
Minél hitelesebb maga a médiafelület, annál valószínűbb, hogy az olvasók pozitívan viszonyulnak a fizetett tartalomhoz is.
3. A témának illenie kell a hirdetőhöz és a médiumhoz is
Ez látszólag egyértelmű, mégis gyakran vannak olyan próbálkozások, amelyek arról tanúskodnak, hogy a hirdetők vagy a kiadók nem pontosan értik, mi működik natív hirdetésként és mi nem.
Az nem natív hirdetés, ha olyan cikket jelentetünk meg, ami ugyan a hirdetőnek fontos téma, de nem illik a tartalmi környezetbe. Az viszont hasznos, ha a márka szakértőként jelenik meg egy olyan témához kapcsolódva, ami az olvasónak releváns, ami miatt az adott médiafelületre ellátogatott. A tartalmi mellett a formai, stílusbeli illeszkedés is fontos.
4. A fogyasztók az újságok cikkeit tartják a leghitelesebbnek
Nem mindegy, hogy milyen formában jelenik meg a natív hirdetés. A kutatás szerint a hagyományos, nyomtatott cikkek jelentik a leghitelesebb formátumot. (Ide kívánkozik kiegészítésként: a kutatást egy lap készíttette, ráadásul a printben még mindig erős Észak-Európában. Ez természetesen nem hitelteleníti, de árnyalja az állítást.)
5. A történetünknek hihetőnek és hasznosnak kell lennie
A kutatás arra is kitért, hogy az olvasók milyen fajta történeteket szeretnek a legjobban olvasni: 1. Céges háttértörténetek 2. A vállalat viszonya a fontos társadalmi kérdésekhez 3. Iparági kutatások és érdekességek.
Mindegy, hogy milyen történetről van szó, az általában igaz, hogy minél több az adat és a forrás, annál hitelesebb a mondandó. Ugyanaz igaz tehát a natív hirdetésekre, mint a szerkesztőségi cikkekre.
A legérdekesebb témák a megkérdezettek szerint: kutatás és kultúra, fitness és egészség, lakás design és lakberendezés.
Emellett azt is megkérdezték a kutatók, hogy mi az, ami hatással van az olvasókra, azaz mit találnak relevánsnak. A válaszadók elsősorban tudást várnak a natív hirdetésektől, emellett az inspiráció és a hasznosság érzete adják el nekik a fizetett tartalmat.