Az Outbrain készített kutatást a natív hirdetések megbízhatóságáról. A közösségi médiában megjelenő reklámokkal és a hagyományos display formátumokkal hasonlítottak össze a natív megjelenéseket.
Az Outbrain a Lumen kutatócéggel közösen végzett kutatást három ország (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország) 900 fogyasztójának megkérdezésével. Arra voltak kíváncsiak, hogy a formátum és a tartalmi környezet hogyan befolyásolja a hirdetésekkel szembeni bizalmat, a kattintásokat és a vásárlásokat különböző szektorokban.
A kutatás szerint a prémium oldalakon megjelenő natív hirdetések mindhárom vizsgált szempontból és mindhárom piacon jobban szerepelnek, mint azok a reklámok, amelyek közösségi platformokon jelennek meg. Azaz nagyobb valószínűséggel bíztak meg bennük (+31%), kattintottak rájuk (+16%) és vezettek vásárláshoz (+18%).
A kutatásban több szempontból is körbejárták a fogyasztói percepciókat, és azt találták, hogy a natív ajánlások mind a közösségi médiában megjelenő hirdetéseknél, mind a hagyományos display formátumoknál jobban teljesítettek:
- Könnyen érthető: ebben a dimenzióban a natív hirdetések a display-t 62%-kal, a social media hirdetéseket 31%-kal szárnyalták túl.
- Informatív: A display-t 60, a social reklámokat 14%-kal haladták meg a natív ajánlások.
- Megbízható: e téren a natív a display-t 9, a socialt 28%-kal előzte meg.
- A fogyasztók ezen túlmenően a natív ajánlásokat tartották a három közül a legkevésbé bosszantónak és tolakodónak.
A teljes kutatás letölthető az Outbrain oldaláról.