Megbízhatóbbá teszi a natív hirdetéseket a prémium tartalmi környezet

Az Outbrain készített kutatást a natív hirdetések megbízhatóságáról. A közösségi médiában megjelenő reklámokkal és a hagyományos display formátumokkal hasonlítottak össze a natív megjelenéseket.

Az Outbrain a Lumen kutatócéggel közösen végzett kutatást három ország (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország) 900 fogyasztójának megkérdezésével. Arra voltak kíváncsiak, hogy a formátum és a tartalmi környezet hogyan befolyásolja a hirdetésekkel szembeni bizalmat, a kattintásokat és a vásárlásokat különböző szektorokban.

A kutatás szerint a prémium oldalakon megjelenő natív hirdetések mindhárom vizsgált szempontból és mindhárom piacon jobban szerepelnek, mint azok a reklámok, amelyek közösségi platformokon jelennek meg. Azaz nagyobb valószínűséggel bíztak meg bennük (+31%), kattintottak rájuk (+16%) és vezettek vásárláshoz (+18%).

A kutatásban több szempontból is körbejárták a fogyasztói percepciókat, és azt találták, hogy a natív ajánlások mind a közösségi médiában megjelenő hirdetéseknél, mind a hagyományos display formátumoknál jobban teljesítettek:

  • Könnyen érthető: ebben a dimenzióban a natív hirdetések a display-t 62%-kal, a social media hirdetéseket 31%-kal szárnyalták túl.
  • Informatív: A display-t 60, a social reklámokat 14%-kal haladták meg a natív ajánlások.
  • Megbízható: e téren a natív a display-t 9, a socialt 28%-kal előzte meg.
  • A fogyasztók ezen túlmenően a natív ajánlásokat tartották a három közül a legkevésbé bosszantónak és tolakodónak.

A teljes kutatás letölthető az Outbrain oldaláról.

 

Figyelem! A nativhirdetes.hu a Natív Hirdetés Kft régi oldala, az itt található információk egy része már aktualitását vesztette. A legfrissebb információkért látogasd meg az új oldalunkat a related.hu címen!