A Native Advertising Institute 16 tipikus hibát szedett össze, amelyeket a natív hirdetésekkel kísérletező márkák előbb-utóbb el szoktak követni. Ezekből válogattunk.
Ahogyan a NAI figyelmeztet rá: a natív hirdetés nem új koncepció, elég az advertorialokra vagy a televíziós termékelhelyezésre és egyéb több évtizedes formátumokra gondolni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a márkák a digitális világban ne esnének bele bizonyos típushibákba újra és újra. A NAI szakértői többek között ezeket sorolták fel:
- A felfedezés alulértékelése. Azaz a márkák nem hagyják, hogy a fogyasztó maga fedezze fel, miért és hogyan értékes számára a brand ajánlata, hanem éppen olyan direkt módon mutatják be azt, ahogyan a hagyományos reklámokban szokták. Pedig a fogyasztók éppen ez elől menekülnek…
- Kattintásvadászat. Ezzel a lehető leggyorsabban le lehet építeni a fogyasztók hűségét. A hangzatos cím vagy a szép fotó önmagában nem elég, ha mögötte nincs tartalom.
- Zavaró és érdektelen. A natív hirdetés lényege éppen az, hogy a fogyasztó számára értéket képvisel, azaz érdekes és hasznos számára a tartalom. Ehhez ragaszkodnia kell minden márkának, ha natív hirdetéseket használ, viszont nem zavarhatja a fogyasztót tartalomfogyasztás közben, vagy bármit csinál is az interneten.
- A kontextus figyelmen kívül hagyása. Ha a hirdetés témája nagyon elüt a tartalomtól, a tartalomfogyasztás hangulatától stb., natív megjelenésünk, valójában nem lesz natív, és irreleváns vagy egyenesen zavaró lesz az olvasó számára. A kiadói partnerekkel való egyeztetés nagyon fontos.
- A lokalizálás hiánya. Minden piac más, nem biztos, hogy a központi natív tartalom mindenhol működni fog.
- A hagyományos, engagement fókuszú mérőszámok használata. Arra kellene koncentrálni, hogy a fogyasztók ténylegesen mit csinálnak, pl. feliratkoznak-e a hírlevelünkre a natív tartalom elolvasása után.
- Rövid távú gondolkodás, amely ráadásul nincs is figyelemmel a tartalommarketingünk, sőt a marketingünk egészére.
További részletekért érdemes elolvasnod a NAI oldalán megjelent írást.