Nem úgy működik a tartalommarketing aktivitásod, mint vártad, vagy még csak most kezdtél a content marketinggel ismerkedni? Partnerünk, a Strossle összegyűjtött néhány tippet arról, hogy mit érdemes és mit nem érdemes csinálni, ha sikeresek akarunk lenni ezen a területen.
Ezt tedd:
- Dolgozz a legjobbakkal: A Google jóbarát, de mostanra a tartalommarketing is kitermelte a maga szakértőit, és érdemes tőlük személyesen tanulni. Egy csomó olyan soft tapasztalat gyűlt fel, amelyeket könyvekből nem lehet megtudni.
- Tervezz: Nyilvánvalónak tűnhet, hogy szükség van egy tervre, mégis a tartalommarketing projektek gyakran „durr bele” indulnak el. Nem óriási feladat egy tartalommarketing aktivitás tervét összerakni, és sok használható template-et lehet hozzá találni. Dan Willstrand tippje: Content Marketing Framework: Plan
- Indítsd külső perspektívából a történeteidet: Senki nem szereti azokat az embereket, akik csak magukról tudnak beszélni. A vállalkozásokkal ugyanez a helyzet: miért szeretnénk őket, ha csak a termékeikről, szolgáltatásaikról beszélnek? A tartalommarketingben történeteket kell mesélnünk, és ehhez fel kell térképeznünk a célközönségünket (perszónák kialakítása).
- Légy kitartó: A tartalommarketing nem egy kampány, hanem hosszútávú elkötelezettség aziránt, hogy a közönségnek minőségi tartalmat adunk, és kapcsolatot építünk velük. A fejünkbe kell vésnünk, hogy a reach és az engagement építése időbe telik, a Google a kitartást díjazza, és a kitartás elengedhetetlen a megfelelő sales funnel kialakításához is. Ahhoz, hogy hitelesek legyünk, nemcsak tudásra, hanem időre is szükségünk van.
- A büdzsé felét költsd terjesztése: Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a disztribúció ingyen van, mert az emberek úgyis mindig rátalálnak a jó sztorikra. Ez azért nem igaz, mert a legjobb, legprofibb történetmesélők (pl. médiacégek) is óriási versennyel szembesülnek. Érdemes tehát átgondolni, milyen disztribúciós csatornák (közösségi média, kereső, natív hirdetések, tartalomajánlók, mint amilyen a Strossle) állnak rendelkezésünkre, és hogyan érdemes ezeket kombinálni.
Ezt ne tedd:
- Ne adj ki a kezedből vacak tartalmakat: A jó tartalomhoz idő kell, ezért vigyázni kell az olyan nyomásokkal, mint pl. minden héten x mennyiségű posztot kell termelni. A mennyiségi szemlélet idővel a minőség csökkenéséhez vezet.
- Ne feledkezz meg a mérésről: A mérés bonyolult feladatnak tűnhet, de enélkül nem tudjuk, hogy elértük-e a kitűzött célokat. Tartalommarketing esetében pl. ilyen KPI-okban gondolkodhatunk: a látogatók száma, az oldalon eltöltött idő, a megosztások száma, CPC stb. Egy hasznos forrás (oldie but goldie): 14 Content Marketing KPIs You Should Be Tracking.
- Ne várj azonnali sales konverziót: A tartalommarketing arra a legalkalmasabb, hogy az embereket a vásárlási folyamat korai fázisaiban meg tudjuk fogni. A különböző szakaszokban más és más tartalmakat kell kínálnunk azért, hogy az érdeklődők végül vásárlókká váljanak.
- Nem lehet félig akarni: Nem érdemes csak azért blogot indítani, mert mindenki ezt csinálja, aztán odadobni a feladatot valakinek a marketingkommunikációs csapatból, hogy csinálja az egyéb feladatai mellett. Ez a felállás nem fog működni.
- Ne változtass meg mindent: Amikor a tartalommarketing nem működik megfelelően a KPI-ok mentén, nem szabad pánikba esni, és mindenen egyszerre változtatni. Ha így teszünk, nem derül ki, mi okozta a problémát.
A poszt elsőként partnerünk, a Strossle blogján jelent meg angol nyelven.